Ann Christin Gjerdseth ny styreleder i OG21

(Kongsberg, 10. juni 2011): Prosjektdirektør Ann Christin Gjerdseth i FMC Technologies har blitt utnevnt til ny styreleder i OG21, Olje og gass i det 21.århundre.

Gjerdseth har vært nestleder i OG21 siden 2005 og tar nå over ledervervet fra Morten Loktu i Statoil, etter utnevnelse av olje- og energiminister Ola Borten Moe.

– OG21 er et viktig rådgivende organ for både myndighetene og petroleumsnæringen med tanke på de teknologiske muligheter og utfordringer vi nå står overfor. Det er givende å delta i styrets arbeid, og veldig hyggelig å bli spurt om å bli styreleder
, sier Gjerdseth.

OG21 er et samarbeidsorgan med representanter fra petroleumsindustrien, myndighetene og forskningsinstitusjoner.  OG21 ble opprettet på initiativ fra Olje- og energidepartementet i 2001 og har som formål å sikre en effektiv og miljøvennlig verdiskaping fra norske olje-og gassressurser gjennom et samordnet engasjement i petroleumsklyngen.  Styret oppnevnes av olje- og energiministeren og skal utvikle en nasjonal teknologistrategi for den norske petroleumsnæringen og  fungere som rådgiver overfor myndighetene og næringslivet.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Ann Christin Gjerdseth
Director
Projects Eastern Region
Mobile: +4793443606
annchristin.gjerdseth@fmcti.com

FMC Technologies, Inc. (NYSE:FTI) is a leading global provider of technology solutions for the energy industry. Named by FORTUNE® Magazine as the World’s Most Admired Oil and Gas Equipment, Service Company in 2010, the Company has approximately 11,200 employees and operates 25 production facilities in 15 countries. FMC Technologies designs, manufactures and services technologically sophisticated systems and products such as subsea production and processing systems, surface wellhead systems, high pressure fluid control equipment, measurement solutions, and marine loading systems for the oil and gas industry.

• Petroleumsindustri, olje, gass