Årets største bransjenyhet er her!

Årets største bransjenyhet er her!

Dra, rull, legg – Exakt så enkelt er det. Finja presenterer Mursystem Exakt, en innovasjon som gir en muringsopplevelse utover det vanlige. Systemet og den enkle arbeidsmetoden kommer til å spare deg mye tid og krefter.

Mursystem Exakt består av fire smarte komponenter. Hver del, fra de eksakte blokkene og den fleksible murkassen, til den smidige mørtelen og den innovative armeringsteknikken, gir en meget enkel og presis muringsopplevelse.

Se filmen om Mursystem Exakt: www.youtube.com/finjatube

Våre laveste U-Verdier

Mursystem Exakt gir forutsetninger for vedlikeholdsfrie vegger over og under bakken. Dessuten kan du få U-verdier så lavt som 0,12 W/m²K. Resultatet er velisolerte, holdbare og presise murbygg som er de best mulige underlagene for vakre og varige pussfasader. Et klokt valg til ekstra varme og trygge boliger, skoler og idrettshaller for eksempel.

Komponentene danner et komplett system

Isolerblokk Exakt

Mur med lette presise blokker. Den sterke limbindingen mellom EPS isolasjonen og lettklinkeren gir blokkene kraftig styrke. Isolerblokk Exakt finnes i størrelsene 290, 350 og 400 mm, med tilhørende hjørne- og avslutningsblokker.

Murmørtel Exakt

Tynnfugsmørtel med minimalt forbruk der fugen er cirka 3 mm. Mørtelen er lettflytende, hvilket gjør den enkel å arbeide med. Resultatet blir tynne fuger med høy vedheft.

Murkasse Exakt

Påfører raskt og presist mørtelstrenger i rett mengde. Kassen kan stenges og gjør forflytting av murkassen enkelt. Den kan tilpasses og gir streng- eller fullfugsmuring.

Armering Exakt

Armer raskt og enkelt med denne sterke glassfiberarmeringen som veier lite og er lett å rulle ut. Armeringen overlappes enkelt i hjørner og kappes raskt med kniv. Armering Exakt er tilpasset bredden på Isolerblokk Exakt.

– Det er med stor glede vi stolt presenterer Mursystem Exakt. Brukeren opplever en helt ny måte å mure på som er enklere, raskere og mer effektivt. Med Mursystem Exakt tar vi et stort sted fremover og bidrar til å utvikle moderne muring, sier Gull-Britt Jonasson, administrerende direktør i Finja.

Regions

Finja er en ekspansiv svensk familiebedrift som ble grunnlagt i 1957 og har ca. 650 ansatte og en årlig omsetning på over 1,5 milliarder kroner. Selskapet er godt kjent i byggebransjen og utvikler, produserer og leverer betong i sin mest raffinerte form. Finja har flere enheter; Oslo, Borensberg, Bollebygd, Göteborg, Habo, Hultsfred, Hässleholm, Katrineholm, Strängnäs, Upplands Väsby, Vara og Östra Grevie.