Smakfulle produktnyheter fra Findus

Smakfulle produktnyheter fra Findus

Findus lanserer denne våren til sammen ni nyheter innenfor alle frossenmatsprodusentens kategorier. Nøkkelhullsmerkede bearbeidede fiskeprodukter, Fristende franske Pain au Chocolat, Sprø Potetstaver og en ekstra Hot Wok er bare noen av satsningene.

Sprøbakte fiskefileter med fullkorn

Å få barn til å spise fisk kan av og til være en utfordring. Derfor lanserer Findus markedets første nøkkelhullsmerkede panerte produkt. Sprøbakte fiskefileter er dekket av en knasende god panering med fullkorn og hele 64 prosent fiskefilet. Produktet har et lavt innhold av salt og mettet fett.Sprøbakte fiskefileter er smakfulle for både store og små og kan serveres til hele familien med god samvittighet. Fisken bakes enkelt i ovnen – uten å tilsette fett.En familiepakke på 500 gram inneholder ni filetstykker. Fisken er fisket fra en bærekraftig bestand, og bærer derfor MSC-miljømerket. Pris fra kr 53,90,-.

Fiskegrateng med potetmos

God Gammeldags-serien, de mest solgte gratengproduktene her til lands, får et nytt familiemedlem: God Gammeldags fiskegrateng med potetmos. Dette er en smakfull fiskegrateng hvor Findus har byttet ut makaroni med potetmos. Fiskeinnholdet er på 50 %, og gratengen har et lavt innhold av mettet fett og salt. Produktet er derfor nøkkelhullmerket. Fisken i gratengen er fra en bærekraftig bestand, og er derfor merket med MSC-miljømerket for bærekraftig fiske. En pakke veier 500 gram og metter to personer. Gratengen tilberedes 40-45 minutter i ovnen. Pris fra kr 49,90.

Torskefilet i storforpakning

Det norske torskeforbruket øker, og endelig kommer det en storforpakning med flere, flotte torskefileter. En pakke på 750 gram består av seks enkeltpakkede torskefileter, slik at du kan ta opp akkurat så mange porsjoner du trenger fra fryseren. Torsken fiskes i den nordøstlige Atlanterhavet eller i Barentshavet, og den er MSC-sertifisert, som betyr at den fiskes fra bærekraftige bestander. Pris fra kr 74,90.

Fish & Crisp Burger

Burgeren har fått sin renessanse innen restaurantverdenen, og nye saftige burgeroppskrifter dukker opp hver dag. Det er en av grunnene til at Findus nå introduserer den første fiskeburgeren til frysedisken. Nå kommer Fish & Crisp Burger fra den bestselgende Fish & Crisp-serien som er størst i Norge innen panerte produkter. Fiskeburgeren har den samme sprø paneringen som originalen, og smaker kjempegodt med saftige hamburgerbrød, salat, agurk, tomat og remulade.Burgeren kan både stekes og grilles, og tilberedes på kun 15 minutter. Fisken i burgeren er naturligvis fra bærekraftige bestander og bærer derfor MSC-miljømerket. En pakke inneholder to burgere på 225 gram. Pris fra kun kr 34,90.

Fransk fristelse

Oh la la! Croissantens søte bror, Pain au Chocolat, har funnet veien til frysedisken. Ekte fransk bakverk – rett fra fryseren og inn i ovnen. Findus lanserer en pose med 10 mini Pain au Chocolat. Perfekt når du får uventet besøk eller bare har lyst til å kose deg litt. Findus Pain au Chocolat er ustekte, slik at du kan ta dem rett fra fryseren og inn i ovnen i 15 minutter, og kjenne lukten av nystekt bakverk spre seg i rommet. En pose med 250 gram inneholder 10 stk små Pain au Chocolat. Pris fra kr 34,90.

Sprø potetstaver

Findus lanserer ett nytt sprøtt potetprodukt. Findus Farm sprø potestaver har et unikt kutt som ikke eksisterer innen pommes frites i dag. De buede potetstavene er velegnet til dip og gode sauser, og er laget av førsteklasses norske poteter. Den ekstra store stekeflaten gir ekstra sprøtt resultat. De er sprø utenpå og myk innvendig, og er ferdig på kun 5 minutter. En pakke på 450 gram koster fra kr 29,90.

Hot Bangkok

Nå kan du og familien din oppleve Bangkok hver eneste kveld gjennom Findus’ nye og spicy wokblanding, Hot Bangkok. Nordmenn etterspør nye smaksrike blandinger med grønnsaker som alle liker. Det skal være enkelt og raskt og kun inneholde naturlige ingredienser. Svaret på dette er Wok. Hot Bangkok er sterk og derfor merket med 3 x chilisymboler. Den sterke gode smaken kommer fra krydderne chili, limeblad og ingefær. Woken består av kjente grønnsaker som blomkål, brokkoli, bønner, gulrot og hvitløk. En pose på 450 gram koster fra kr 34,90 og tilberedes på 6-8 minutter i stekepanne.

Dagens Middag med fisk

Noen dager har man rett og slett ikke tid eller lyst å lage middag for fire personer fra bunnen av. Samtidig ønsker man å servere et sunt og næringsrikt måltid. Derfor har Findus introdusert Dagens Middag, som er komplette og smakfulle middagsretter som passer for både små og store. Nå kommer Dagens Middag med fisk. Ovnsretten inneholder poteter, gulrot, purreløk og Alaska Pollock, en super matfisk med hvitt, delikat kjøtt som minner om torsk. Den milde sitron- og urtesausen hever smaken og gir denne hverdagsretten et friskt løft. Og selvfølgelig: ingen konserveringsmidler, bare rene, gode råvarer, og fisk som er MSC-sertifisert. Hell retten i en ildfast form, så kan du gjøre noe annet mens middagen står i ovnen. Stekes i ovnen på 225 grader i 45 minutter. En pose inneholder 1200 gram, som metter opp til fire personer. Pris fra kr 94,90.

World Selection kyllingwrap

Findus ønsker den første wrap’en velkommen i frysedisken. Det er ingen hemmelighet at nordmenn elsker meksikansk mat, og vi spiser stadig oftere wraps. Nå lanserer Findus en wrap i hvetetortilla med kylling inspirert av meksikanske smaker. I Chicken Tex Mex Wrap finner du mozzarella, tomatsaus og hvitløk. Varm pakken i mikroen i tre minutter, ta den ut og spis rett fra pakken om du ønsker. Enklere kan det ikke bli. En kyllingwrap på 150 gram koster fra kr 22,90.

For ytterligere informasjon og produktprøver, vennligst kontakt:

Pernille Bruun-Lie, Markedssjef PR og trade, Findus Norge: M:+47 47 26 33 13, pernille.bruun-lie@no.findus.com

Findus Norge AS er landets ledende næringsmiddelselskap innen dypfryst mat. Sortimentet består av dypfryst fisk, ferdigretter, grønnsaker, wok, poteter, kaker, og bær. Selskapet har et bredt produktspekter, og Findus-produktene finnes i dagligvarebutikker over hele landet. I tillegg forsyner virksomheten storhusholdningsmarkedet som bla. består av restauranter, kantiner og sykehus. Industrisalg, samt produksjon til private label er også en vesentlig del av virksomheten. Findus Norge har idag ca 300 ansatte, og omsetter for ca. 1,3 milliarder kroner. Hovedkontoret til Findus Norge ligger i Asker og virksomheten har fabrikker på Hedrum ved Larvik og i Tønsberg. Her produseres en stor del av Findus-produktene som selges i Norge.