Treningskjedene Feel24 og Feelgood inngår eksklusivt samarbeid

Treningskjedene Feel24 og Feelgood inngår eksklusivt samarbeid

To av Norges største treningsaktører går sammen med mål om å tilby et helt unikt og komplett treningstilbud.

Feel24 er Nord-Norges største treningssenterkjede og nå skal flere titalls sentre utvide sine treningsfasiliteter med Feelgood-trening.

I november blir Feel24 i Harstad det første senteret som også tilbyr trening på Feelgood-maskinene og planen er at tilbudet blir tilgjengelig på Feel24-sentre i hele Nord-Norge, fra Brønnøysund i sør til Vadsø i Finnmark i nord. Det betyr at flere tusenvis i den nordligste delen av landet kan se frem imot et helt unikt treningstilbud.

– Feel24 sitt konsept er å levere trening til alle og enhver uansett utgangspunkt. Her mener vi Feelgood passer godt inn som et supplement til vårt eksisterende tilbud, sier Mats Ola Martinsen, daglig leder i Feel24.

– For nye og eksisterende medlemmer betyr dette en utvidelse av vår totale tjeneste og enda flere muligheter når det gjelder treningstilbud og treningsfasiliter, utdyper han.

Eksisterende Feel24-medlemmer vil få mulighet til å oppgradere medlemskapet sitt med tilgang til Feelgood-trening eller man kan velge om man kun vil benytte seg av ett av to treningstilbud.

– Det blir et "senter-i-senter"-løsning enten det er egen inngang til Feelgood-maskinene eller at man har egen tilgang fra Feel24-lokalene. Uansett er dette en viktig utvidelse av vår totale tjeneste der vi vi håper og tror at enda flere vil finne trygghet og mestring i treningen sin, sier Martinsen.

Sammen for folkehelsa

Folkehelseventyret Feelgood tok sine første steg i 2015 og siden den gang har interessen for folkehelse-konseptet eksplodert.

– Feelgood har hjulpet tusenvis av mennesker til en bedre helse og medlemmene våre benytter vårt unike treningstilbud til generell trening, opptrening og rehabilitering. Feelgood-trening har gjort fysisk aktivitet til noe alle mestrer, uansett utgangspunkt og nivå, påpeker Christian Bache, markedssjef i Feelgood (bildet).

– Nå har Feel24 fått førsteretten til å starte opp Feelgood-sentre i hele Nord-Norge. Det betyr mye for oss at en anerkjent treningssenterkjede ser at Feelgood er et supplement til deres allerede eksisterende treningstilbud og ikke en erstatning. Sammen vil våre konsepter fylle et enormt hull i markedet og nå ut til enda flere mennesker med ulike forutsetninger, behov og nivå, sier markedssjefen om det nye samarbeidet.

Tilrettelagt trening

Feelgood tilbyr trening i 12 ulike motoriserte treningsmaskiner hvor man aktiviserer hele kroppen på 40 minutter. Det eneste brukerne gjør, er å velge én av tre hastigheter. Antall repetisjoner, bevegelsesform og tidsbruk er forhåndsbestemt. Dette bidrar til at man trener på en enkel, trygg og effektiv måte.

– En viktig suksessfaktor er å tilrettelegge trening til mange av de som av ulike grunner ikke oppsøker et typisk kommersielt gym. Feelgood er et tilbud som passer alle uansett alder, utgangspunkt og treningserfaring, understreker Bache.

– For mange fungerer også treningstilbudet som en viktig sosial møteplass hvor det ikke er noe utseendepress eller jag etter prestasjoner.

Regions