STORE AMBISJONER: Carl J. Onstad satser på folkehelse sammen med treningssenterkjeden Feelgood. (Foto profilbilde: Ard Jongsma/Still Words)

Investor ønsker å åpne 15-20 nye treningssentre i Oslofjord-området : - Vi vil endre folks liv

Investor Carl J. Onstad er blitt inspirert av konas brennende engasjement for å hjelpe mennesker til et bedre liv. Nå satser forretningsmannen på en folkehelserevolusjon gjennom Feelgood Trening.

Til tross for null erfaring med treningssenterbransjen, har Carl J. Onstad allerede bidratt til folkehelsesuksess med Feelgood Treningssenter i Vestby og Svelvik. Nylig åpnet han ytterligere ett Feelgood-senter i Drøbak, og straks står Heggedal i Asker for tur.

- Og mer skal det det bli, lover forretningsutvikleren, som har jobbet med å skape arenaer for deling av kunnskap innen IT-bransjen i nærmere 20 år. Han står bak selskaper som Macsimum og Teknologihuset, og ikke minst det 27 000 kvadratmeter store kontor- og konfersansesenteret Rebel i hjertet av Oslo.

- Vi ønsker å starte enda flere sentre, og da snakker vi om 15-20 sentre i Oslofjord-området, sier Onstad.

- Meningsfullt
Det var kona Solveig som først presenterte Feelgood-konseptet for Onstad. Han forteller at det ikke var så veldig vanskelig å bli smittet av konas brennende engasjement om å hjelpe mennesker til å få bedre helse og et bedre liv.

- Solveig er utdannet sykepleier, og etter mange år med arbeid i det offentlige hadde hun et ønske om å kunne jobbe med mennesker med intensjon om å endre folks liv. Det er nettopp det Feelgood dreier seg om, og det å være involvert i et slikt konsept er rett og slett meningsfullt, sier Carl J. Onstad.

I fjor åpnet Solveig Onstad og venninnen Anita Agnemyr Feelgood-sentre i både Vestby og Svelvik sammen med sine respektive menn. Feelgood-driverne har hatt en pangstart på folkehelse-konseptet, men ifølge forretningsutvikler Onstad har suksessen så vidt begynt.

- Det å kunne utgjøre en forskjell og bidra til å styrke folkehelsen, var grunnen til at vi startet opp Feelgood-sentrene. Dette er et treningskonsept som treffer de to største samfunnsproblemene; ensomhet og inaktivitet, sier han.

FEELGOOD-EIERE: Anita Agnemyr (t.v.) og Solveig Onstad gjør stor suksess med Feelgood Vestby og Feelgood Svelvik.

Viktig å se muligheter

Onstad har i over 20 år arbeidet med å skape møteplasser for mennesker som er villige til å dele på sin kunnskap. I tillegg til å drive med utvikling av forretningsidéer og konsepter, er han partner i selskapet Rebel der IT-selskaper samles for å dele kunnskap, samarbeide og utforske muligheter på tvers av grenser og tjenesteområder.

- Det er veldig mye som starter med hjertet, men man må ha med forretningsperspektivet også. Feelgood er en lavterskeltreningform som virkelig skaper en atmosfære og et miljø hvor menneskene har et utbytte utover det treningsmessige. Samtidig er det slik at hvis man ikke ser forretningssiden i det, blir potensiale mye mindre enn det egentlig kan bli, mener Onstad.

- I Feelgood har vi mange solskinnshistorier og det skaper business, men skaper du ikke business skaper du heller ikke disse historiene.

Menneskene i sentrum

Onstad er helt sikker på at en av de viktigste suksessfaktorene til Feelgood, er menneskene - både de som driver sentrene og de som kommer dit.

- Man må tenke på hvordan man vil fremstå. og her gjør Solveig og Anita en fantastisk jobb. Det er nettopp menneskene som skaper møteplassen og de to er det sosiale limet på våre Feelgood-sentre, skryter Onstad.

Fremover vil Feelgood-driverne ha fokus på å perfeksjonere startsuksessen:

- Man må være grundig i alle ledd og ikke ta noen snarveier. Det som går bra, skal bli enda bedre. Vi skal lære av erfaringene vi har fått så langt, der vi tilpasser tiltak og aktiviteter til de ulike sentrene. Slik kan vi hjelpe enda flere, samtidig som at økonomien drives på en god måte med flere sentre, avslutter Carl J. Onstad .

LYSTBETONT TRENING: Carl J. Onstad trener selv jevnlig på Feelgoods apparater.

Om Feelgood:
Feelgood er et folkehelsekonsept der man bruker motoriserte treningsapparater til å trene på en enkel, effektiv og trygg måte. Dette har gjort trening til noe alle mestrer og i dag er Feelgood en av Norges største treningssenterkjeder med over 40 sentre i Norge i tillegg til flere i Spania og Østerrike. Virke kåret Feelgood til den store vekstvinneren i norsk treningsbransje i 2021. Det unike folkehelsetilbudet har i snitt vokst med 221 prosent hvert år siden 2015.

Feelgood er et folke­helse­kon­sept som er eid av Zeizt AS. Vi er i dag en av Norges største treningssenterkjeder med over 40 sentre i Norge i tillegg til flere i Spania og Østerrike.

Med hjelp av våre unike motoriserte treningsmaskiner har Feelgood gjort trening til noe alle mestrer. Sammen sørger de for at man alltid får trent hele kroppen på en trygg, enkel og effektiv måte.

Hos oss er alle hjertelig velkommen og tilbudet passer spesielt bra for eldre, utrente og mennesker med ulike funksjonshemminger. Vår type trening er også ideell for å bygge seg opp igjen etter skade eller sykdom

Vårt mål er å gi alle et fysisk funda­ment slik at kroppen har det bra. Dermed får man mest mulig ut av livet. Det er slik vi skaper go´fø­lelsen!