Mona og Dagfinn Enerly stortrives med å drive sitt eget Feelgoodsenter.

Enerly sin suksess gjør at flere vil jobbe med folkehelse!

Helt siden det nye treningssenteret til ekteparet Dagfinn og Mona Enerly åpnet opp forrige august så har det vært en umiddelbar suksess. Utradisjonelle treningssenterkunder har strømmet til senteret og får ikke fullrost konseptet nok.

– Responsen har vært kjempegod. Vi fikk inn nye folk på prøvetime hele tiden, og så godt som alle som prøver velger å fortsette, sier Mona Enerly.

Senteret er et såkalt Feelgood senter som endelig har gjort trening og bevegelse til noe de aller fleste mestrer selv. Her trenger man ingen kunnskap om trening og man kan komme som man er uten å være redd for å gjøre noe feil. Senteret retter seg spesielt mot alle som ikke trives på et tradisjonelt treningssenter, uansett hvilket utgangspunkt man måtte ha.

- Når jeg kan trene her så kan alle trene her, sier Dagfinn Enerly

Feelgood Rygge har fokus på å skape trivsel og skal være innbydende sted å komme til.

Ble inspirert til å starte flere sentre

Selv om Feelgoodsenteret i Rygge nå er midlertidig stengt grunnet strenge coronarestriksjoner, så får de meldinger om at senteret har inspirert mange til en mer aktiv hverdag. Dagfinn og Mona har også vært til stor inspirasjon for Solveig Onstad og Anita Agnemyr etter at de selv ble medlemmer på senteret. De ble så imponert at de har valgt å starte to nye Feelgoodsenter sammen.

Det er i første omgang Vestby og Svelvik som skal åpne, og oppussingen og klargjøringen av de to nye lokalene er allerede i full gang.

Solveig og Anita gleder seg til åpning

De to venninnene har begge erfaring innen ulike typer helsearbeid. Onstad er utdannet sykepleier med mange års erfaring innen kommunehelsetjenesten.

Agnemyr har jobbet med helse og ernæring de siste fem årene. Åpner 3. mai og 1. juni Om samfunnsforholdene tillater det så åpner Vestby 3. mai og Svelvik 1. juni.

- Vi gleder oss enormt til å jobbe videre i Dagfinn og Mona sine fotspor. Nå vil vi også kunne gi dette fantastiske treningstilbudet til alle i Vestby og Svelvik. Det er tross alt viktigere enn noen gang å ta vare på helsa si nå og vi kan jo ikke slutte å bevege oss, avslutter Solveig med å si.