Some Houses, 42 Houses by Fredrik Lund

Some Houses, 42 Houses by Fredrik Lund

I denne vakre boken utforsker arkitekt og professor Fredrik Lund konseptet med å bygge boliger som ikke bare tilbyr et tilfluktssted for ro i våre hektiske, moderne liv, men også visker ut grensene mellom innendørs og utendørs liv. Se for deg hus med indre hager, rom som eksisterer i en grenseflate mellom inne og ute – hvor det å være innendørs føles som en omfavnelse med naturen.

Lund presenterer en unik tilnærming til boligdesign, inspirert av tradisjonelle norske uthus, låver og sagbruk. Han inviterer leseren inn i en levende verden av uventede gleder, mesterlig trearbeid, poetisk uttrykk og en forbedret livskvalitet i stillhet. Gjennom sin dyktige bruk av enkle linjer gir Lund liv til disse husene, og gjør dem både tilgjengelige og levende.

Fem anerkjente arkitekter – Hector Fernandez Elorza, Siri Moseng, Nathan Romero Muelas, Mads Øiern og Christoffer Harlang – bidrar med essays der de reflekterer over Lunds tegninger og ideer, samt bredere betraktninger om hus og design.

Denne boken henvender seg til arkitektstudenter, praktiserende arkitekter og alle som brenner for gjennomtenkte og velutformede boliger.

Fredrik Lund er praktiserende arkitekt og professor i arkitektur ved NTNU i Trondheim.

Bla i boken her.

Bokinformasjon:
Some houses
Fredrik Lund
ISBN 9788245045925
Kr. 659,– | 252 sider | Utgitt 2024

Kategorier

Fagbokforlaget er et av de største fagbok- og læremiddelforlagene i Norge med utgivelser for profesjonsmarkedet og hele utdanningsløpet fra barnehage til høyere utdanning, samt norsk for minoritetsspråklige. Fagbokforlaget er en del av Forlagshuset Vigmostad & Bjørke AS.

www.fagbokforlaget.no

Mona Bruvik

Pressekontakt Markedskonsulent Humaniora og samfunnsfag 99589615

Fagbokforlaget

Vi bryr oss om fag og utdanning, og ønsker å gi ut fagbøker og læremidler som dagens elever, studenter, forskere og ulike yrkesgrupper har behov for. Våre forfattere skriver bøker som dekker hele utdanningsløpet fra barnehage til høyere utdanning, samt norsk for minoritetsspråklige og praktikermarked. Fagbokforlaget er en del av Forlagshuset Vigmostad & Bjørke AS.

Kanalveien 51