Styrker ledelsen i konsulentselskapet Experis AS

Styrker ledelsen i konsulentselskapet Experis AS

Bjørn Christian Bjørnsen er ansatt som ny divisjonsdirektør i Experis Engineering. Experis er rekrutterings- og konsulentselskapet til ManpowerGroup og Norges ledende leverandører av konsulenttjenester. Experis Engineering har rundt 220 konsulenter i oppdrag ute hos sine kunder.

Bjørnsen er utdannet Master of Engineering fra Imperial College London og har også en MBA fra ENCP Paris. Han kommer til Experis fra stillingen som Business Development Director i Rambøll Oil & Gas. Fra tidligere har han hatt operative og ledende stillinger innen olje- og gassektoren, blant annet fra ABB, Vetco, Aibel og Aker Oil Services. Dette er selskaper som i stor grad benytter seg av innleide konsulenter, og erfaringen og kompetansen Bjørnsen tar med seg fra denne bransjen, vil være viktige bidrag i videreutviklingen av Experis.

Bjørnsen har brukt den første tiden i ny stilling til å danne seg et godt bilde av bransjen og markedet selskapet opererer i:

- Konsulentmarkedet er ganske tøft for tiden, spesielt innen olje og gass. Samtidig er det positive utsikter for andre bransjer som energi og infrastruktur. Ingeniører innen olje og gass har erfaringer som selskaper innen disse bransjene vil ha behov for fremover, både private og offentlige. Som Norges ledende rekrutterings- og konsulentselskap tiltrekker Experis seg mange dyktige konsulenter, samtidig som vi har en veldig spennende kundeportefølje. Experis bidrar med sin ekspertise til å finne gode og fleksible løsninger på kundenes kompetansebehov, og vi skal fortsette å utvikle oss som et ledende konsulentselskap i tiden fremover, sier Bjørn Christian Bjørnsen.

Om Experis

Experis er Norges største rekrutterings- og konsulentselskap med 850 konsulenter. Vi tilbyr høyt kvalifiserte konsulenter, rekruttering og prosjektløsninger innen fagområdene Engineering, Finance og IT. Experis Executive rekrutterer toppledere og nøkkelpersoner innen privat og offentlig sektor. Blant våre kunder finner du over 90 % av Norges største børsnoterte selskaper. Experis er en del av ManpowerGroup og er kåret til et av verdens mest etiske selskaper.