ManpowerGroup deler ut HR-pris på NM for Studentbedrifter.

ManpowerGroup deler ut HR-pris på NM for Studentbedrifter.

Arvaken SB fra Høgskolen I Ålesund skal kjempe om ManpowerGroups pris for beste HR-bedrift. Fra venstre: Lena Kristiansen, Trude Røvik, Stine Mari Fiskerstrand, Stine Bae Laugen. Foto: Arvaken SB.

Studenter fra NMBU stiller med nyskapende teknologi for innhenting og analyse av skogdata fra droner og satellitter, mens Vestfold-studenter har utviklet et sosialt nettverk som kobler potensielle treningspartnere. Mangfoldet er stort når de beste studentbedriftene fra hele landet møtes på NM for Studentbedrifter 3. – 4. juni.

Se program og mer info HER.

Experis, ManpowerGroups rekrutterings- og konsulentselskap, er stolt over samarbeidet med Ungt Entreprenørskap.

- Ungt Entreprenørskaps program for Studentbedrift er en flott måte å introdusere unge mennesker til arbeidslivet og gi dem verdifull arbeidserfaring, sier Trygve Solem, konserndirektør i Experis.

ManpowerGroup er en aktiv bidragsyter under norgesmesterskapet, og Rut Elise Samuelsen, Sven Fossum, Janne Storm Pettersen og Liss Radem sitter i juryen som skal kåre en vinner av ManpowerGroups pris for beste HR-bedrift.

Får verdifull erfaring

– Erfaring med Studentbedrift er verdifull både for de som vil bli arbeidstakere og de som vil bli arbeidsskapere. Studentene får en grunnleggende forståelse for innovasjonsprosesser, de opparbeider seg nettverk og de får testet ut forretningsideene sine i trygge rammer, sier Tor Kåpvik, fungerende administrerende direktør i Ungt Entreprenørskap Norge.

Studentbedrift er et pedagogisk program som gir studenter kompetanse og kunnskap om bedriftsetablering gjennom et år med oppstart, drift og avvikling av egen bedrift. Bedriftene drives med støtte fra fagmiljøet ved høgskolen, og i tett samarbeid med mentorer og samarbeidspartnere fra lokalt arbeids- og næringsliv.

Ønsker mer entreprenørskapsopplæring

Det var 549 som drev Studentbedrift i 2014. Omfanget har ligget stabilt på dette nivået i flere år.

Ungt Entreprenørskap er del av JA Europe – Europas største tilrettelegger av entreprenørskap i utdanning. Vinneren av Ferdprisen for størst internasjonalt potensial og Norges beste Studentbedrift representerer Norge på EM i Lisboa i juli. De vil der konkurrere mot de beste fra hele Europa.

Informasjon om vinnere, jurybegrunnelser og bilder til fri bruk blir publisert på presseservice.

Kontakt:

Wenche Wærner, kommunikasjonsansvarlig i UE, mobil 934 37 800

Tor Kåpvik, fungerende administrerende direktør i UE, mobil 924 49 887

Sven Fossum, informasjonssjef i ManpowerGroup, mobil 930 24 314

Om Experis

Experis er Norges største rekrutterings- og konsulentselskap med 850 konsulenter. Vi tilbyr rekruttering, høyt kvalifiserte konsulenter og prosjektløsninger innen fagområdene Engineering, Finance og IT. I tillegg rekrutterer Experis Executive toppledere og nøkkelpersoner innen privat og offentlig sektor. Blant våre kunder finner du over 90 % av Norges største børsnoterte selskaper. Experis er en del av ManpowerGroup og er kåret til et av verdens mest etiske selskaper.Som konsulent i Experis får du tilgang til et bredt spekter av utfordrende stillinger og prosjektoppdrag. Sammen med oss bygger du din karriere. Vi bidrar til at du når dine mål på kort og lang sikt gjennom vårt nasjonale og globale nettverk. Besøk oss på experis.no.