Experis AS tildelt ny avtale med Odfjell Drilling AS

Experis AS har blitt tildelt rammeavtale om tekniske og administrative konsulenttjenester av Odfjell Drilling. Avtalen har en varighet på tre år med mulighet for forlengelse.

- Jeg er glad for at Odfjell Drilling viser oss denne tilliten. Avtalen er viktig for oss, og forsterker vår posisjon i markedet, sier administrerende direktør Geir Dølvik i Experis AS.

Avtalen innebærer leveranser av konsulenter innen engineering, finans og supply chain management og vil bidra til et tett samarbeid for å møte Odfjell Drilling sitt bemanningsbehov i årene fremover.

Experis eret av Norges største konsulentselskaper med cirka 1000 konsulenter. Selskapet ble etablert innen ManpowerGroup etter at tidligere selskaper innen konsulent- og rekrutteringstjenester ble slått sammen for å møte et hett arbeidsmarked hvor kompetansetilførselen svikter.

Selskapet skal tilby kundene ypperste kompetanse innen fire spesialistområder – ingeniører, IT, finans og ledelse.
– Vi har ambisiøse planer for ytterligere vekst, og jeg ser ikke bort ifra at Experis dobler antall konsulenter innen få år, sier Dølvik.

Han sier at nysatsingen skal sikre atExperis beholder og forsterker posisjonen i toppsegmentet av rekrutterings- og konsulenttjenester for fremtiden. Dette skal blant annet sikres gjennom å jobbe tett med selskapets internasjonale nettverk for å finne talentene kundene etterspør. Experis satser på nye systemer og mer effektive rekrutteringsprosesser for å møte trenden, for å hjelpe kundene i et tøft marked.

Odfjell Drilling er et privateid internasjonalt bore,-,brønnservice- og engineeringselskap med 3000 ansatte. Selskapet har utført boreoperasjoner i Nordsjøen og verden over i nærmere førti år.
Odfjell Drilling eier og opererer mobile offshore boreenheter i Nordsjøen og internasjonalt.
Selskapet er en stor leverandør av personell til boreoperasjoner og vedlikehold på faste og
flytende produksjonsplattformer i Nordsjøen.
Selskapet tilbyr omfattende engineeringtjenester til petroleumssektoren og har en solid posisjon i markedet for brønnservice og fortøyningstjenester.

Odfjell Drilling har virksomhet i Norge, Storbritannia, Danmark, Nederland, De forente arabiske emirater, Saudi-Arabia, Sør-Korea, Brasil, Tanzania, Angola og Filippinene.

Fakta om Experis

- ManpowerGroup etablerte Experis i Norge 26. April 2012
- Experis består av fire divisjoner: Experis Engineering, Experis IT, Experis Finance og Experis Executive. Elan IT og Manpower Professional inngår i selskapet
- Experis har ca 1000 konsulenter, og er et av Norges største rekrutterings- og konsulentselskap