Suksess under Conexpo – Engcon fortsetter å erobre Nord-Amerika

Suksess under Conexpo – Engcon fortsetter å erobre Nord-Amerika

Tiltrotatorprodusenten Engcon oppsummerer årets store bransjebegivenhet, Conexpo 2020 i Las Vegas, som en fullstendig suksess. Med produkter representert i utstillingene til flere maskinprodusenter og i produktdemonstrasjoner med noen av bransjens fremste gravemaskinførere, tok Engcon de besøkende med storm. Engcon er nå klar til å erobre det nordamerikanske markedet.

Den 10. – 13. mars gikk årets store bransjebegivenhet, Conexpo 2020, av stabelen i Las Vegas, USA. En av verdens største maskinmesser, som hvert tredje år tiltrekker seg nærmere 130 000 besøkende. For den verdensledende tiltrotatorprodusenten Engcon, som har deltatt på messen en rekke ganger, går årets utgave inn i historien som den absolutt beste med tanke på antall besøkende på standen og oppmerksomheten fra bransjen.

– Vi kan ikke være annet en fornøyde med årets Conexpo. Vi visste før vi kom hit at interessen for Engcons produkter ville være stor, men kanskje ikke så stor som dette. Arbeidet vi har gjort for å løfte frem helhetsløsningene og fordelene med disse, har virkelig gitt resultater. Kunnskapen blant de besøkende er betydelig større nå enn tidligere, noe som selvsagt er positivt for oss nå når vi satser enda mer på det nordamerikanske markedet, sier Krister Blomgren, adm. dir. i Engcon.

Testkjøring populært blant de besøkende
Som tidligere år viste Engcon frem sine tiltrotatorer, det sikre redskapsfestet Q-Safe og det automatiske hurtigkoblingssystemet EC-Oil. Alt ble demonstrert live på en gravemaskin som ble kjørt av egne medarbeidere. Det som var nytt under årets Conexpo, var at de besøkende selv fikk mulighet til å teste hvordan tiltrotatoren og Engcons redskaper fungerer. De besøkende fikk mulighet til å testkjøre en av de to testmaskinene. Dette var svært populært og tiltrakk seg mange mennesker til Engcons stand.

– Vi har satset ekstra mye på pedagogikken i år, noe som ser ut til å ha funket. Å få mulighet til å teste produktene er selvsagt uvurderlig, noe gravemaskinførerne vi snakket med, var helt enige i. Det kreves ikke mye tid i førerhuset før man får følelsen av hvor fleksibelt, smidig og sikkert arbeidet blir med en tiltrotator på stikken, sier Anders Smith, Region Director i Engcon.

I tillegg til utstilling og demonstrasjon ved egen stand, ble Engcons tiltrotatorer og redskaper også vist frem av flere maskinprodusenter. Blant annet kunne de besøkende se Engcon-utstyrte gravemaskiner ved standene til Doosan, Hyundai, John Deere og Kobelco.

– Den økte interessen fra verdens maskinprodusenter viser tydelig at våre produkter er i ferd med å bli en del av gravemaskinene, sier Anders Smith.

Mulighetene er mange for Engcon
Det kom en kontinuerlig strøm med entreprenører og gravemaskinførere som ville testkjøre en tiltrotator under den fire dager lange messen, og med en rekke nye kontakter i bagasjen vil Engcon nå satse ytterligere på det nordamerikanske markedet.

– Potensialet på dette markedet er enormt for oss, og vi ser gode muligheter for god vekst her de neste årene. Markedet blir mer og mer modent, og med salgskontoret i North Haven, Connecticut, har vi gode sjanser til å gjøre et inntrykk på de potensielle kundene, sier Anders Smith.

engcon er verdensledende produsent av tiltrotatorer (gravemaskinens håndledd) og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens fleksibilitet, presisjon og sikkerhet. Med kunnskap, engasjement og høyt servicenivå skaper vi fremgang for våre kunder.

engcon er et større konsern bestående av morselskapet engcon Holding AB med hovedkontor i Strömsund i Sverige. I tillegg har 12 salgsselskaper ansvaret for salget i sine respektive markeder Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Frankrik, Nederland, Australia, Belgia, Korea og Nord-Amerika (USA og Canada), og engcon International har ansvaret for de øvrige markedene. I 2018 hadde engcon-gruppen ca. 300 ansatte og en omsetning på ca. 1200 MSEK. engcon ble grunnlagt i 1990. www.engcon.com

Om engcon

engcon er en ledende global produsent av tiltrotatorer og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens effektivitet, fleksibilitet, lønnsomhet, sikkerhet og bærekraft. Under eget varemerke tilbyr vi et unikt tiltrotatorsystem som forvandler gravemaskinen til en redskapsbærer som kan erstatte andre maskiner. Vi møter markedet gjennom våre lokale salgsselskaper og et etablert nettverk av forhandlere over hele verden.