engcon lanserer ny bioklype

engcon lanserer ny bioklype

engcon, verdens ledende produsent av tiltrotatorer, lanserer nå en avansert, lett og smidig fingergriper som tar håndtering og løfting av kvister, greiner og tømmerstokker til et helt nytt nivå. Den er utstyrt med EC-Oil som standard, slik at du enkelt kan bytte hydraulisk redskap eller koble fra tiltrotatoren.

Bioklypen er utviklet i samarbeid med Hultdins AB og er utstyrt med armer som er perfekte for krevende oppgaver som håndtering av kvister, grener og tømmerstokker. Den åpner seg jevnt og mykt når du bruker den, og du kan løfte det du trenger uten problemer med rusk som følger med og som ellers kan gjøre momentet vanskelig å håndtere. Det faktum at det også er utstyrt med EC-Oil som standard, gjør det til et av de skarpeste redskapene på markedet innen sitt felt, ettersom du enkelt kan bytte mellom ulike hydrauliske redskaper uten å forlate førerhuset.

"Bioklypen er et godt tilskudd til vårt sortiment av redskaper, sier Martin Engström, produktsjef hos engcon. "Takket være vår tette dialog med sluttkundene våre kan vi utvikle produkter som vi vet det er behov for på markedet, og bioklypen i kombinasjon med EC-Oil er et utmerket eksempel på dette", fortsetter han.

Fingergrip | engcon

engcon er ledende global leverandør av tiltrotatorer og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens effektivitet, fleksibilitet, lønnsomhet, sikkerhet og bærekraft. Med kunnskap, engasjement og høyt servicenivå skaper engcons drøyt 400 medarbeidere suksess for sine kunder. engcon ble grunnlagt i 1990, har hovedkontor i Strömsund i Sverige og betjener markedet via 14 lokale salgsselskaper og et etablert nettverk av forhandlere rundt om i verden. Selskapet hadde en netto omsetning på ca. 1,9 milliarder svenske kroner i 2023. engcons B-aksje er notert på Nasdaq Stockholm.

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du gå inn på www.engcongroup.com

Om engcon

engcon er en ledende global produsent av tiltrotatorer og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens effektivitet, fleksibilitet, lønnsomhet, sikkerhet og bærekraft. Under eget varemerke tilbyr vi et unikt tiltrotatorsystem som forvandler gravemaskinen til en redskapsbærer som kan erstatte andre maskiner. Vi møter markedet gjennom våre lokale salgsselskaper og et etablert nettverk av forhandlere over hele verden.