engcon klarer høyere hydraulikkfløde som standard

engcon klarer høyere hydraulikkfløde som standard

engcons tiltrotatorer EC214, EC219, EC226 og EC30 vil i 2015 fortløpende bli levert som standard med en ny svivel som tillater høyere hydraulikkfløde. Med en såkalt NG10-ventil leverer svivelen, alt etter valgt redskap og konfigurasjon, et trykk på opptil 120 liter i minuttet, noe som gjør det mulig å drive høytrykkskrevende redskaper på ekstrauttakene.

– Blant annet vil kunder som kjører med større grabber under tiltrotatorene, merke en dramatisk forbedring av åpne-/lukketidene, sier John Lundqvist, teamleder i avdelingen for praktisk konstruksjon.

Dessuten har den nye svivelen, som har modellnavnet HFSE (High Flow Standard Electric), en elektrisk ”kanal” da engcons prisbelønte sikkerhetsfeste Q-Safe fortløpende innføres som standardfeste på alle tiltrotatorer med festetypene S45, S60, S70 og S80.

engcon kunngjør at EC214 er modellen som først standardutstyres med HFSE-svivelen, og deretter vil de andre modellene fortløpende leveres med den nye svivelen som standard i 2015.

Om engcon

engcon er en ledende global produsent av tiltrotatorer og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens effektivitet, fleksibilitet, lønnsomhet, sikkerhet og bærekraft. Under eget varemerke tilbyr vi et unikt tiltrotatorsystem som forvandler gravemaskinen til en redskapsbærer som kan erstatte andre maskiner. Vi møter markedet gjennom våre lokale salgsselskaper og et etablert nettverk av forhandlere over hele verden.