Elkjøp bytter ut uniformen med fotballtrøyer – igjen!

Fredag 6. mai er det igjen klart for #Fotballtrøyefredag. Dagen hvor alle inviteres til å spille på samme lag i den livsviktige kampen til inntekt for Barnekreftforeningen.

- Vi er så glade for at vi nå kan kjøre konseptet #Fotballtrøyefredag en gang til. Dette skapte enormt med engasjement hos oss i fjor, samtidig som det bidro til den aller viktigste delen; At Barnekreftforeningen fikk samlet inn tiltrengte midler, sier Trygve Hillesland, administrerende direktør i Elkjøp Norge.

Nytt av året er at Elkjøp bestemte seg for å utfordre andre bedrifter i næringslivet og «kastet ballen» videre i sosiale medier.

- Det er så gledelig å se at mange har tatt utfordringen, og blir med på #Fotballtrøyefredag og i tillegg har sendt ballen videre igjen. Så langt har vi med oss Kiwi, XXL, Jysk, Thon Hotels, Norges Fotballforbund, Gartnerhallen og BAMA. Det blir spennende å se hvor mange vi klarer å samle frem til 6. mai, forteller Hillesland.

I tillegg er det flere bidragsytere som støtter selve saken denne dagen, blant annet 00 Nation, Schibsted Partnerstudio, Arsenal Norway/Gunners, Strømsgodset, Supporterunionen, Meta, TV 2, NFF og Norges Skiskytterforbund.

- En av våre viktigste samarbeidspartnere

Barnekreftforeningen legger ikke skjul på at samarbeidet med Elkjøp er godt, og at de sammen nå har oppmuntret enda flere til å bli med på årets viktigste kamp.

- I år som i fjor, er Elkjøp med som en av våre største og viktigste samarbeidspartnere. I tillegg til å oppmuntre alle ansatte til å gå med sin favoritt-trøye på jobb fredag 6. mai, har de sparket ballen videre i eget nettverk og til andre bedrifter. Vi hører fra bedriftene som deltok i fjor at dette oppleves både meningsfylt, sosialt og ikke minst at det er gøy for de ansatte, sier næringslivsansvarlig Camilla K. Reinhartsen i Barnekreftforeningen.

Overrasket kundene

- Det ble noen overraskede kunder rundt om i landet som lurte på «hva dette var for noe», forteller Marius Klemo, Head of Brand & Digital i Elkjøp Norge om fjorårets #Fotballtrøyefredag.

Elkjøp-ansatte hadde byttet ut sin daglige uniform med sin favorittrøye denne dagen, og det skapte en morsom og annerledes dag – både for medarbeiderne og kundene som kom innom sin Elkjøp-butikk denne dagen.

- Vi gleder oss til å ta imot kundene våre i fotballtrøyer, skape masse engasjement internt i år som i fjor, og samtidig få med store deler av næringslivet i vårens viktigste kamp til inntekt for det viktige arbeidet som Barnekreftforeningen gjør, sier Klemo.

• Kunst, kultur, underholdning

Elkjøp Norge omsatte varer og tjenester for over 15,15 milliarder kroner i regnskapsåret 2020/2021.

I Norge har vi i dag 153 butikker fordelt på egeneide butikker og Franchiseeiere.

I Elkjøp Norge er vi over 3000 ansatte i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Currys - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Konsernet har etablert detaljvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene.