Daglig leder Torgeir Finnerud i Eidos Eiendomsutvikling AS.

Tar initiativ til Helseklynge Brakerøya

Eidos Eiendomsutvikling AS er av initiativtakerne til ny helseklynge. Planen er å etablere en klynge nært sykehuset på Brakerøya.

– Siden vi er den største eiendomsaktøren i området, er det riktig at vi involverer oss i å fylle den med innhold, sier daglig leder Torgeir Finnerud i Eidos.

Et nytt sykehus på Brakerøya kan bli kraftsenteret i en helseklynge. Der kan næringsliv, forskning og undervisning møtes for å utvikle fremtidens løsninger innen helse og omsorg – i tett kontakt med pasientene.

Helseklynge Brakerøya er et stort regionalt utviklingsprosjekt som kan gi en merverdi og potensielt 1500 nye arbeidsplasser rundt det nye sykehuset.

Det er Eidos Eiendomsutvikling, Høgskolen i Sørøst-Norge og Papirbredden Innovasjon som har tatt initiativet til Helseklynge Brakerøya. Vi ønsker å knytte til oss virksomheter, gründere og forskningsmiljøer som vil bidra til å skape innhold i en fremtidig helseklynge på Brakerøya.

Anders Edbo

Pressekontakt Adm. direktør +47 905 55 995

Vi utvikler Fjordbyen. Der folk, fjord og fremtid møtes.

Eidos Eiendomsutvikling AS har utviklet Lierstranda gjennom 50 år. Selskapet er største grunneier på området som skal forvandles fra «brownfield» til moderne fjordby med 16.000 beboere og 16.000 arbeidsplasser. Fjordbyen – der folk, fjord og fremtid møtes. Selskapet eies av Lier kommune (55 %), Bane NOR Eiendom (22,5 %) og Fabritius (22,5 %).

Eidos Eiendomsutvikling AS

Ilebergveien 3