Gå videre til innhold
Billettene til NXT slippes senere, men allerede nå kan du registrere deg og sørge for at du blir blant de første som får tilgang på billettene. Registrer deg her https://www.whatsnxt.io/tickets/.

”The Sustainable Generation” i fokus på NXT 2021.

Den store, nordiske e-handelskonferansen NXT - The future of Commerce, kommer i år til å fokusere på forbrukernes økte klimabevissthet, en sterk og voksende stemme som raskt driver frem et tydelig bærekraftfokus hos alle selskaper som vil beholde sine kunder.

NXT vil finne sted i Stockholm på Quality Hotel Friends den 30.september, og i Oslo på Oslo Spektrum den 11.november.

Netthandel er det bærekraftige alternativet, mener bransjeorganisasjonen Hållbar E-handel, men spørsmålet er om det finnes noe annet alternativ for netthandelen enn å ta nettopp denne posisjonen. Spørsmålet som trenger å besvares av en hel bransje er hvordan. Pakker med mye luft, transporter og den høye andelen returer skaper store utfordringer.

“- Det føles opplagt å velge bærekraft som det overordnede temaet i år, sier Sahra Thurdin, Head of Event på Ehandel. Det finnes så mange perspektiver på emnet, og vi merker hvor stor etterspørselen er på både kunnskap og gode eksempler. Vi vil by på alt fra spådommer om fremtiden til innovasjoner som man allerede nå kan benytte - og ikke minst forbrukerinnsikt og hva som blir viktigst for selskap som vil kommunisere innen bærekraftstemaet”.

I fjor handlet NXT om den endrede kjøpsatferden der netthandelen har tatt steget ut i sosiale medier på alvor, med nye forbruksmønstre som for eksempel liveshopping. På scenen fikk vi se og ta del av nyheter, samt verdifull innsikt fra blant annet Google, Facebook, Bambuser og Zalando. Mange deltagere husker også det omtalte intervjuet med Amazon innen deres lansering i Norden. Les mer på https://www.whatsnxt.io/previous-events/.

Pandemiåret 2020 innebar at mange arrangementer måtte avlyses eller gjennomføres digitalt i enklere formater. NXT avlyste ikke, og etter en rask omstilling var man i stand til å gjøre en storsatsing på en digital eventplattform hvor deltagere og samarbeidspartnere ble invitert til to nordiske konferanser som fikk veldig sterke anmeldelser. En fordel med det digitale formatet var foruten at mange valgte å delta både i Oslo og Stockholm, at en stor del av innholdet nå finnes tilgjengelig i ettertid. Se flere av talene her https://www.whatsnxt.io/nxt-grasp/.

NXT 2021 sikter å gjennomføres fysisk, hvilket også er ønsket fra alle de samarbeidspartnere som savnet muligheten til å kunne vise frem sine nye produkter og tjenester, i tillegg til å kunne nettverke med eksisterende og nye kunder.

“- Vi kommer til å følge med på utviklingen av vaksineringen og anbefalinger fra Folkehelsemyndighetene i både Norge og Sverige, og informere samarbeidspartnere og deltakere fortløpende, sier Sahra Thurdin. Vi har lært mye av de digitale produksjonene i 2020, og er trygge med å gjennomføre NXT digitalt igjen, dersom pandemien tvinger oss til det. Vår absolutte ambisjon er dog å kunne gjennomføre begge arrangementene fysisk, og vi håper at NXT 2021 kan bli den etterlengtede møteplassen som gjør at mange får gjensyn med sine kolleger i tillegg til å treffe nye venner i bransjen”.

For samarbeid før og under NXT i Stockholm og Oslo, kontakt marknad@ehandel.se.

For mer informasjon, kontakt:

Sahra Thurdin, Eventchef, +46 (0) 708-140 110

Frida Clementz, Head of Marketing, +46 (0) 735 72 36 36

Johan Svensson, VD, +46 (0) 73 558 19 97

Ehandel - Alle e-handlere fortjener suksess.

Ehandel er Nordens største møteplass for alle som jobber med e-handel. Ehandel drives av Ehandel SE AB som ble startet i 2009. Siden 1. januar 2018 har Ehandel vært en del av LRF Media AB. Les mer om Ehandel på www.ehandel.com

Pressekontakt CEO +46 (0) 73 558 19 97
Louise Wimert

Pressekontakt Marketing Manager
Linn Adine Andersen

Pressekontakt Editor-in-Chief Netthandel.no

Velkommen til Netthandel!

Netthandel - Alle netthandlare fortjener suksess.
Netthandel er Nordens største møteplass for alle som jobber med netthandel. Netthandel drives av Ehandel SE AB som ble startet i 2009. Siden 1. januar 2018 har Netthandel vært en del av LRF Media AB. Les mer om Ehandel på www.netthandel.no.

Netthandel