VERDENSNYHET! Synes du det er vanskelig å høre hva som blir sagt på TVen?

Loewe og Mimi Defined™ gir personlig lyd til din TV. Se og hør alle detaljer

Ved IFA 2018 presenterte Loewe verdens første TV med integrert personlig lyd. Mimi Defined™ er banebrytende lydprogramvare som muliggjør lydoptimalisering av TVen din, spesielt på tale. Programvaren er det neste utviklingssteget i lydforbedring og TV-innovasjon og er utviklet i samarbeid med Mimi Hearing Technologies, en leder innen lydpersonalisering.

Med den nye teknologien blir det å se og ikke minst høre på TVen en unik individuell lytteopplevelse og skaper personlige TV-opplevelser - enten alene eller blant familie og venner. Det som tidligere kun var mulig med hodetelefoner er nå mulig med Loewe TV og tilhørende høyttalere.

Mimi Defined™ er tilgjengelig på alle nye Loewe TV (fra chassie SL4xx og oppover) På modeller fra mid 2016 og frem til nå er det mulig å oppgradere med en voucher du kjøper hos forhandleren.

Mark Hüsges, konsernsjef i Loewe: "For Loewe er lyden i en TV like viktig som bildekvaliteten. Loewe kombinerer høykvalitets produkter med den nyeste programvaren for å tilby kundene våre best mulig TV-opplevelse, både når det gjelder lyd og bilde. Nå er samtalen i favorittserien din like skarp som bildene."

Dr. Henrik Matthies, administrerende direktør i Mimi Hearing Technologies:"Loewe er synonymt med perfekt og sublim underholdning. Vi er veldig glade for å kunne være med på å gi personlige lydopplevelser til folk slik at de kan nyte TV-en med den beste kombinasjonen av bilde og lyd."

Den opprinnelige situasjonen:
Hvis et bilde plutselig ser uskarpt ut, ser du etter brillene dine. Men få gir samme oppmerksomhet til deres hørsel. Hver person oppfatter lydstyrke i en sang eller film annerledes fordi hørsel er individuell og endres med alderen. Oppfattelsen av lyd har en topp i 20 års alderen og reduseres gradvis senere. Jo høyere alder desto større tendens til å miste frekvenser og oppfattelse av tale blir dårligere.

Lyder virker mer sløret, mindre strålende, detaljer og mangfold er tapt noe som også påvirker lydopplevelsen.

Inntil nå har løsningen vært å skru opp lyden for å høre mer eller bedre. Ved å teste flere forskjellige mennesker med forskjellig hørsel blir det klart at de ikke alle hører på samme måte. Som et resultat opplever seere suboptimal lyd og blir utsatt for større støyreduksjon noe som påvirker vanlige TV-opplevelser da det er forskjeller i lydoppfattelsen.

Løsningen:

Med den kombinerte teknologien kan Mimi Defined™ og Loewe tilpasse lyden individuelt. Hver detalj kan nå bli hørt og opplevd med klarere, varmere og mer balansert lyd. For eksempel blir tale og lyder i musikk og film tydeligere.

Oppsummering:
Forbedret lyd ved lavere volum, gir mindre støy og en bedre, mer individuell lytteopplevelse.

Med Mimi Defined™ er komplett lyttekomfort og tilpasset lyd for hver enkelt generasjon mulig og kombinasjonen av Loewe TV og tilpasset lydtilpasning gjennom Mimi Defined™ skaper den unike lytteopplevelsen.

Tidligere var Mimi Defined™ bare tilgjengelig på hodetelefoner men for første gang er den også tilgjengelig for Loewe-TV bare ved å trykke på en knapp på fjernkontrollen.

Slik fungerer det:
En profil opprettes ved hjelp av aldersbasert tilpasning fra fødselsåret. Ved å bruke data fra over en million anonyme Mimi Hearing™ testresultater, oppretter programvaren en personlig lydjustering. For optimal lydopplevelse må mengden av individuelle frekvenser i lyden beregnes nøyaktig og tilpasses spesifikt til den individuelle høreevne. Det er akkurat det Mimi Defined™ intelligente teknologi gjør.

Lydmateriale analyseres i sanntid og tilpasses individuelle hørselsfølsomheter. Algoritmene gjenkjenner egenskapene til et "optimalt" menneskelig øre og bruker Mimi-høreprofilen til å forsterke delene av lydsignalet som er svakere.

I menyen Lydinnstillinger (via Loewe OS) kan Mimi Defined™ slås på og av og justeres via fjernkontrollen. En profil basert på brukerens fødselsår eller en gruppeprofil (via generasjonsegenskaper) kan opprettes raskt og enkelt på TVen. Takket være den innebygde funksjonen justerer lydsignalet automatisk til din hørsel via Loewe-systemet og soundbaren.

Resultatet:
Mangfold i lyd på best mulig måte. Detalj rikdom. Perfekt klar og varm lyd for optimal lytteopplevelse.

Loewe. TV for alle sansene.
Loewe er et av de få merkene i premium-segmentet som styrer både lyd og bilde. Med sine førsteklasses produkter fremkaller Loewe sanser og følelser med en teknologi som muliggjør den perfekte samspillet mellom lyd og bilde. En helhet som manifesterer seg i kvaliteten på håndverk, materialer, design og fremtidsrettede løsninger. Loewe en pioner for både lyd og bilde, spesielt takket være innovasjoner gjennom partnerskap med f.eks. Mimi Hearing Technologies.

Om Loewe
Loewe fant opp fjernsynet for 80 år siden, og siden da har de vært tro mot sin “Made in Germany” kvalitet. Utviklings-, produksjons- og service-avdelingene er basert i Kronach (Oberfranken). Loewes produkter er designet for å vare lenge og spare energi. State-of-the-art teknologi, materialer av høy kvalitet, presis utførelse, regelmessige programvareoppdateringer og ikke minst tidløst design er med på å sikre en bærekraftig samt universelt gjenkjennelige produkter.

Om Mimi Hearing Technologies
Mimi er en global leder innen digital hørselstesting og personalisering av lyd. Selskapet ble grunnlagt i Berlin i 2014 av Philipp Skribanowitz, Dr. Nick Clark, Pascal Werner og Dr. Henrik Matthies. Deres patenterte, internasjonalt prisbelønte teknologi ble utviklet og validert av et team av spesialister i nært samarbeid med Charité Universitetssykehus i Berlin. Omtrent en million hørselstester fra 150 land utgjør den største digitale høreapparatdatabasen. Med Mimi Defined™ kan lydpersonaliseringsteknologien tilpasses individuelle lytteopplevelser for alle.

• Underholdning

• loewe
  • mimi hearing™

EET Europarts har i dag rundt 500 ansatte i 24 land. Vi har mer enn 26 år i bransjen og har oppnådd en vekst vesentlig høyere enn gjennomsnittet. Er i dag den største pan-europeisk distributør av deler og tilbehør til datamaskiner og skrivere.

EET Europarts er distributør for en rekke ledende merker som HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, MicroBattery, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, B&O Play, Loewe, Podspeakers, Kensington, tado, Apple, eSTUFF, Incipio, Griffin, MicroSpareparts Mobile, Axis, Hikvision, Bosch, MicroView, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Datalogic, Datamax og mange flere.

Roger Wollan

Sales Manager Consumer Electronics 22 91 95 26