Kjempe Yes er en myk saftis med smak av appelsin og jordbær. Den har en luftig konsistens som gir en «sorbetaktig» spiseopplevelse. Den ble opprinnelig produsert av Drammens-Is frem til 1997.

Lokalhelten Kjempe Yes er tilbake

Etter 25 år kommer lokalhelten fra Drammen tilbake. Kjempe Yes, som har vært etterlengtet av mange fans over hele landet, er tilbake – denne gangen under Diplom-Is-paraplyen, med den gjenkjennelige smaken og konsistensen.

– Vi er veldig glade for å kunne få muligheten til å produsere denne isen, og håper at gjensynet med Kjempe Yes vil gi forbrukere gode minner om både Drammens-Is og den saftige klassikeren, sier Katharina Belgau Andreassen, produktsjef i Diplom-Is.

Med hele 25 000 medlemmer av Facebookgruppen «Vi som ønsker saftisen Kjempe Yes tilbake på markedet», er det ingen tvil om at engasjementet rundt isen fra Drammens-Is er stort.

– Etter stor pågang fra forbruker vet vi at denne har vært en etterlengtet is, og at tiden nå er inne for å ta den tilbake. Vi håper og tror dette vil bli en populær is i sommervarmen, sier Andreassen.

Klassikere skaper engasjement

For tredje året på rad relanserer Diplom-Is en klassiker. Relanseringen av både Kræsj Pink og Drillo-isen gikk over forventing, der begge produktene ble den mest solgte småisnyheten i lanseringsåret sitt. Kommunikasjonsansvarlig i Diplom-Is, Anne-Lene Molland, er glad for å kunne hente tilbake enda en klassiker.

– Det er moro å se hvilket engasjement som kan oppstå rundt iskrem. Da vi så det enorme engasjementet rundt relanseringen av Kræsj Pink, forstod vi at det ligger noe eget i disse klassikerne. Det fikk oss til å dykke i arkivet igjen, og i fjor hentet vi tilbake Drillo-isen. Nå, i 2022, er vi klare for å bringe tilbake Kjempe Yes, sier Molland.

Kjempe Yes vil være tilgjengelig i butikk og kiosk fra uke 8, men kan være å finne i enkelte butikker allerede nå. Butikker og kiosker som selger Diplom-Is er blant annet REMA 1000, Coop, Narvesen, 7-Eleven og Circle K.

Kategorier

Diplom-Is AS er et heleid datterselskap av TINE SA, og produserer og markedsfører iskrem og frosne desserter under merkevarene Diplom-Is, Royal og Dream. Diplom-Is selger om lag 30 millioner liter iskrem årlig og omsetter for over en milliard kroner. Selskapet har i gjennomsnitt 510 medarbeidere gjennom året.

Anne-Lene Molland

Pressekontakt Kommunikasjonsansvarlig 908 47 267