Uavhengige eksperter rådgir Deutsche Post DHL Group om konsernets bærekraftsstrategi

Bonn, 11. oktober 2022: Deutsche Post DHL Group (DPDHL) har forsterket sitt Sustainability Advisory Council (SAC) med en ny gruppe eksterne eksperter fra vitenskap, politikk, næringsliv og andre relevante felt. SAC gir råd til konsernets interne Sustainability Steering Board og andre funksjoner i DPDHL om bærekraftsrelaterte spørsmål, og har dermed en nøkkelrolle med å gi betydelig støtte til implementeringen av den konsernomfattende bærekraftsagendaen. Kunnskapen og erfaringen til SAC-medlemmene sikrer at det oppnås et helhetlig perspektiv på alle spørsmål om bærekraft. Dermed støtter SAC objektivt beslutningstaking og evalurering av konsernomfattende tiltak for å nå konsernets mål om klimavern, å bli et bra selskap å jobbe i for alle, og som et pålitelig selskap.

«Med vårt SAC har vi samlet kunnskap og erfaring fra internasjonalt anerkjente eksperter som dekker hovedfokustemaene i vår bærekraftsstrategi. Jeg er overbevist om at med de kritiske og konstruktive tilbakemeldingene fra rådsmedlemmene om våre bærekraftsrelaterte forpliktelser og aktiviteter, vil vi være i stand til å drive videre transformasjonen av hele logistikkindustrien mot en mer bærekraftig fremtid,» sier Yin Zou, Executive Vice President Corporate Development i DPDHL.

I mars 2021 kunngjorde DPDHL at konsernet ville øke tempoet i den planlagte avkarboniseringen ytterligere, og investere totalt 7 milliarder euro i tiltak for å redusere klimagassutslippene (CO2e) innen 2030. Som en del av det anerkjente Science Based Targets-initiativet (SBTi) har konsernet vedtatt spesifikke mål for å redusere sine klimagassutslipp i tråd med Parisavtalen. Utover miljøengasjementet er det også definert klare mål og tiltak for områdene samfunnsansvar og styring.