Tar stafettpinnen til Norge og arrangerer DHL-Stafetten OSLO

Tar stafettpinnen til Norge og arrangerer DHL-Stafetten OSLO

DHL Express Norge går inn som hovedsponsor for ”verdens største mosjonsløp” som går av stabelen i Frognerparken 21. juni 2016.

Deltakerne kan glede seg til en løpsfest med fokus på teamarbeid og sosialt samvær med de andre deltakerne og alle som heier på sine langs løypa. DHL-stafetten OSLO er ikke bare et mosjonsløp – det er en folkefest. Det som gjør dette løpet annerledes, er alle aktivitetene rundt løpsområdet.

Løpet foregår i Frognerparken på en utradisjonell, flat, tilskuervennlig og utrolig vakker løype i hjertet av Oslo. Området danner en perfekt rammeom arrangementet.

Det vil bli laget i stand et hyggelig piknikområde, hvor man kan beundre de vakre fasilitetene Frognerparken har å tilby. Piknikområdet er plassert på gressarealet sør for Skøyen skole rett ved start- og målområdet, slik at man lett kan følge med på hvordan det går med både eget og konkurrerende lag.

- Dette gleder vi oss til! sier en entusiastisk Terje Aarbog, administrerende direktør i DHL Express (Norway). Vi ønsker å bruke arrangementet til å motivere og engasjere ansatte, kunder og konkurrenter, fortsetter Aarbog.

DHL Express er hovedsponsor, mens Aftenposten er mediesponsor. Bedriftsidretten (OBIK) står for gjennomføringen av selve arrangementet.

Stort i Danmark

Helt siden midten av 80-tallet har DHL i Danmark sponset DHL-Stafetten, som nå arrangeres i flere danske byer. Over 200.000 deltakere løp DHL-Stafetten der ifjor, noe som gjør dette til verdens største mosjonsløp.

Aarbog sier videre at dette er en stor suksess i Danmark og tror derfor også at DHL-Stafetten vil bli positivt mottatt i Norge. Som danskene starter vi også i hovedstaden, men vi har lokasjoner over hele landet, og ser ikke bort ifra at stafetten med tiden kan vokse.

Arrangementet får en uformell stil. Det kan være bedriften, en vennegjeng, eller borettslaget for den saks skyld, som kan delta. Alt de må gjøre er å danne lag på fire personer og melde seg på.

-Vi gleder oss veldig til 21. juni, og ser frem til en hyggelig ettermiddag og kveld sammen med alle deltakere, avslutter Terje Aarbog.

Fakta:

• DHL-Stafetten OSLO arrangeres i Frognerparken 21.juni 2016 klokken 18.00.
  • Stafettløp for 4-personerslag.
  • Hver deltaker løper 4 km.
  • Herre-, dame- eller mikslag (2+2).
  • Alle kan være med – fra eliteløpere til gående.
  • Start og mål ved Skøyen Skole

DHL er den globale markedslederen innen ekspress og logistikk med tilstedeværelse i 220 land og områder. DHL har en unik produktbredde og tilbyr ekspressfrakt, sjøfrakt, biltransport, lagring, internasjonal post og 3. parts logistikktjenester. DHL er heleid av Deutsche Post DHL (DP DHL). Med programmer innen miljøvern, katastrofehjelp og utdanning, tar DHL DP sitt samfunnsansvar på alvor. Den totale gruppen har omlag 480 000 ansatte, og konsernet hadde i 2013 en omsetning på over 55 milliarder EURO.

Terje Aarbog

Managing Director +47 934 08 007