Fr.v. Ole Ueland, Ordfører Sola kommune,  Morten Lihme, OPS Director DHL Express (Norway), Terje Aarbog, Administrerende Direktør DHL Express (Norway), Anette Sigmundstad, Lufthavndirektør Stavanger lufthavn
Fr.v. Ole Ueland, Ordfører Sola kommune, Morten Lihme, OPS Director DHL Express (Norway), Terje Aarbog, Administrerende Direktør DHL Express (Norway), Anette Sigmundstad, Lufthavndirektør Stavanger lufthavn

​Offisiell åpning av DHL Express sin nye logistikkterminal i Stavanger

Sola, 17. oktober 2019: Litt over et år etter at første spadetak ble markert, har DHL Express offisielt åpnet den nye logistikkterminalen på Sola med høytidelige taler og snorklipp. Til stede var ordfører Ole Ueland, lufthavndirektør på Stavanger lufthavn Anette Sigmundstad, administrerende direktør Are Kjensli i NHO LT, ledelsen i DHL Express Norge, samt kunder, prosjektgruppe og ansatte. Både ordfører, lufthavndirektør og NHO LT anerkjente i sine taler hvordan DHL Express bidrar til positiv utvikling for lokalområdet og bransjen for øvrig. De tilstedeværende fikk en grundig omvisning på den nye terminalen, samt på DHLs eget fly Boeing 757-200(SF) som var fløyet inn spesielt for anledningen.

Den topp moderne terminalen er et brandet bygg på 3.000 m2 som har plass til 60 varebiler, og det ligger helt inntil flystripa på Sola. DHL Express Norge har investert 120 millioner i den nye terminalen som har utvidet kapasiteten med over 90 % og dermed tilbyr kundene i Stavanger-regionen enda bedre tjenester. Investeringen, som er en av flere DHL Express gjør på og rundt flyplassene i Norge, vil styrke selskapets posisjon og gi kundene enda raskere leveringer i mange år fremover.

Logistics Contractor AS har stått for byggingen av den nye terminalen.

DHL – Logistikkselskapet for hele verden.

DHL er den globale markedslederen innen ekspress og logistikk med tilstedeværelse i 220 land og områder. DHL har en unik produktbredde og tilbyr ekspressfrakt, sjøfrakt, biltransport, lagring, internasjonal post og 3. parts logistikktjenester. Med programmer innen miljøvern, katastrofehjelp og utdanning, tar DP DHL sitt samfunnsansvar på alvor. DHL er en del av Deutsche Post DHL Group. Den totale gruppen har omlag 480 000 ansatte, og konsernet genererte en omsetning på over 61 milliarder euro i 2018.