Salto Ladestasjoner fusjoneres inn i DEFA AS

Første november ble Salto Ladestasjoner AS fusjonert inn i DEFA AS. Fusjonen er siste ledd i integrasjonsprosessen som startet etter oppkjøpet tidligere i år.

Salto er Norges ledende leverandør av ladestasjoner og infrastruktur til el- og hybridbiler. Cloudcharge AB tilbyr betalings og administrasjonsløsninger til eiere av ladeparker og ladepunkter. DEFA AS er global markedsleder innen lading og forvarming av diesel og bensindrevne biler, og tilbyr også en rekke tilhørende digitale løsninger.

Utviklingen i tiden etter oppkjøpet har vært svært positiv. Ettersom prosessen med å kombinere og integrere kompetanse og ressurser har blitt fullført, har det blitt mulig å utnytte synergieffekter og nye muligheter til fulle. DEFA er nå leverandøren som best møter behovet for stabile, smarte og fremtidsrettede løsninger for lading av elbil, både i etablerte og nye markeder.

Med nærmere 30.000 installerte ladepunkter og 100.000 brukere av digitale tjenester er DEFA allerede en av verdens ledende aktører innen e-mobility.

Vårt mål er å gjøre menneskers hverdag enklere, mer effektivt og mer miljøvennlig. Vi tilbyr produkter og tjenester som forbedrer måten folk lader, forvarmer og sikrer sine kjøretøy, lyser opp sine bygninger og veier, styrer sine hytter, dokumenterer sin kjøring og mye mer. Vi fortsetter å utvikle gode produkter ved å fokusere på kontinuerlig forbedring og innovasjon.