Dachser etablerer sin første avdeling for veitransport i Tyrkia.

Dachser etablerer sin første avdeling for veitransport i Tyrkia.

Dachser har etablert sin første avdeling for veitransport i Tyrkia. Den nye terminalen i Istanbul skal kobles sammen med det europeiske stykkgodsnettverket via organisasjonen Cargoplus.

Teamet ved Dachser Turkey Lojistik Hizmetleri A.S. skal sørge for å gi bedre service til eksisterende kunder med distribusjon og innkjøp i Tyrkia samtidig som de skal utvikle sin egen import- og eksportvirksomhet med forbindelse til Dachsers europeiske stykkgodsnettverk. Samtidig er det fortsatt stort potensial i intermodal transport. Dachser er allerede representert i Istanbul og Izmir med Business Field Air & Sea Logistics.

"Tyrkia er et interessant marked for logistikk. Økonomien utvikler seg i en rasende fart, og befolkningen er ung og vokser raskere enn gjennomsnittet i Europa", forklarer Wolfgang Reinel, Managing Director European Logistics North Central Europe, som har ansvaret for Dachsers veitransportvirksomhet i Tyrkia. "Vi har utviklet transportvirksomhet i Tyrkia de siste årene. Nå er det på tide å ta neste steg slik at våre kunder der kan dra nytte av fordeler knyttet til enhetlige IT-systemer i Dachser, spesielt Tracking & Tracing. I tett samarbeid med vår fly- og sjøtransportvirksomhet ønsker vi å tilnærme oss enkelte segmenter i de tyrkiske vekstsektorene for forbrukervarer, kjøretøy og tekstil/mote med en helhetlig intermodal logistikkstrategi."

Dachser Turkey Road ledes av Erkan Basak. Han er 49 år gammel og har jobbet hos store internasjonale logistikkleverandører i nesten 25 år. "Vi har satt oss ambisiøse vekstmål, og vi ønsker å opprette flere virksomheter i de viktige industrisentrene Bursa, Izmir, Ankara og Mersin om ikke alt for lang tid", sier Basak.

Dachser Turkey Road og Dachser Turkey Air & Sea Logistics skal presentere seg sammen under den internasjonale transportmessen logitrans i Istanbul fra 18. til 20, november 2015 (hall 10, stand 307).

Dachser, et familieeid selskap med hovedkontor i Kempten i Tyskland, er en av de ledende logistikkleverandørene i Europa.

Dachser leverer omfattende transportlogistikk, lagertjenester og kundespesifikke tjenester på tre forretningsområder: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics og Dachser Air & Sea Logistics. Selskapets tilbud består av omfattende og flerfaglige tjenester, f.eks. kontraktlogistikk, konsulent- og rådgivningstjenester, samt bransjespesifikke løsninger. Et sømløst transportnett – både i og utenfor Europa – og informasjonteknologi som er helintegrert i alle selskapets systemer, sørger for intelligente logistikkløsninger over hele verden.

I 2014 hadde Dachser 25 000 ansatte på 437 steder over hele verden og omsatte for nesten 5,3 milliarder euro. Logistikkleverandøren håndterte i alt 73,7 millioner forsendelser som til sammen veide 35,4 millioner tonn. Dachser er representert med sin egen organisasjon i 42 land.

Det er mer informasjon om Dachser på www.dachser.com eller www.dachser.no.

Ingrid Øie

Pressekontakt Communications Consultant Nordic