Adm. Direktør Bjørn Melheim under Innovasjonsbarometeret 2019

Innovasjonsbarometeret presenteres 27. februar på MESH: - Knallsterkt panel klart for innovasjonsdebatt

Når Cramo og Construction City presenterer Innovasjonsbarometeret 2020 har de fått med seg et meget sterkt panel til å diskutere innovasjonstilstanden i bransjen: konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj i OBOS, konserndirektør Ida Aall Gram i AF Gruppen, Konrad Fagertun, Business Explorer i nLink og Ingvild Kilen Rørholt, rådgiver, Zero.

­– Vi har fått på plass et meget spennende panel, med representanter fra hele bransjen. Aktører som både påvirker og setter agendaen for utvikling av bygg- og anleggsbransjen. Det jobbes også med å få plass ytterlige et spennende navn til panelet, sier Bjørn Melheim, administrerende direktør i Cramo, om paneldiskusjonen som vil bli ledet av Benedicte Økland, daglig leder Construction City.

Presentasjonen av Innovasjonsbarometeret og påfølgende paneldiskusjon er gratis og åpen for alle interesserte. Arrangementet finner sted på MESH, 27. februar 2020 klokken 08.00 - 10.15. Interesserte kan melde seg på her: https://www.eventbrite.co.uk/e/lansering-innovasjonsbarometeret-2020-tickets-86795480619

Funnene vil bli gjort tilgjengelig digitalt i etterkant av lanseringen på www.innovasjonsbarometeret.no

– Cramo ønsker å bidra til utviklingen i vår bransje og fremme effektiv deling av våre ressurser. Dette forplikter, og derfor vil vi gjerne dele funnene med så mange som mulig, gjennom å gjøre dem tilgjengelig for alle interesserte, sier Melheim.

Om paneldeltakerne:

Daniel K. Siraj, Konsernsjef, Obos

Daniel har jobbet i Obos siden 2005 og vært konsernsjef siden 2015. Han kom fra stillingen som visekonsernsjef og divisjonsdirektør med ansvar for boligutvikling. Tidligere har han også vært politiker for Kristelig Folkeparti og byrådssekretær i byrådsavdelingen for næring og byutvikling i Oslo kommune.

Ida Aall Gram, Konserndirektør, eiendom, HR og kommunikasjon, AF Gruppen

Ida er utdannet siviløkonom og kom til AF Gruppen i mai 2017 fra stillingen som CFO i Gyldendal. Hun har tidligere jobbet i Orkla Eiendom og McKinsey & Co.

Ingvild Kilen Rørholt, rådgiver, materialer, bygg og anleggsplass, Miljøstiftelsen Zero

Ingvild har bakgrunn fra Natur og Ungdom og Røde Kors. I Zero jobber hun for et skifte av all bruk av materialer i veiprosjekter, bygg og anlegg med nullutslipps-materialer – for at alle byggeplasser i seg selv skal bli utslippsfrie.

Konrad Fagertun, Business Explorer, nLink

Konrad er leder for forretningsutvikling hos nLink. Selskapet designer robotløsninger for bygg og anleggsbransjen og har blant annet fått en rekke priser for takdrilleroboten de har utviklet.

Om Innovasjonsbarometeret

Innovasjonsbarometeret 2020 er utarbeidet av Cramo i samarbeid med Construction City. Barometeret bygger på en undersøkelse utført av Norstat på vegne av Cramo. Barometeret populerer svarene fra 170 virksomheter i bygg- og anleggsbransjen. Innovasjonsbarometeret 2020 er et øyeblikksbilde som beskriver i hvilken grad, og hvordan det jobbes med innovasjon i bransjen: Hvor viktig er innovasjon? Hvordan organiseres innovasjonsarbeidet? Hvordan investeres det i innovasjon? Hvilken verdiskapning bidrar innovasjon til? Hva er det som driver eller hindrer innovasjon?

For mer informasjon, kontakt

Administrerende direktør i Cramo, Bjørn Melheim, tlf 903 63 478, e-post bjorn.melheim@cramo.no

Cramo Group er Europas nest største foretak innen utleie av maskiner, utstyr og leierelaterte tjenester samt utleie av flyttbare lokaler. Cramo er virksom i 14 land med ca 300 avdelinger og 2600 ansatte. Den konsoliderte omsetningen i 2017 var 730 millioner euro. Cramos aksjer er notert på NASDAQ OMX Helsinki Oy.

Cramo AS inngår i Cramo Group, og er en av de ledende utleieaktørene i Norge med 25 avdelinger og 225 ansatte. Cramo AS er ISO sertifisert innenfor både Kvalitet (9001) og Miljø (14001).
I utleie-sortimentet inngår bygg- og anleggsmaskiner, heiser, lifter, containere samt flyttbare lokale for bygg og anlegg, industri og offentlig sektor (kontorer, skoler, barnehager m.m).