Se Cramos nye lokaler reise seg i Bergen

I en ny timelapse-video kan du se oppføringen av Cramos nye lokaler på Haukås i Bergen.

Se videoen her: https://youtu.be/noB3RlaWdpM

Cramo samlokaliserer virksomheten i Bergen og startet byggingen av sitt splitter nye lokale på Haukås på nyåret. Nå er det nye bygget reist og gulvene innvendig er snart ferdigstilt, forteller prosjektleder og salgssjef i Cramo Bergen, Edvin Hesjedal, om videoen som viser utviklingen på byggeplassen i sommer.

–Timelapse-videoen viser utviklingen fra juli til slutten av august. Det er gøy å kunne vise prosessen på denne måten. Byggingen startet i januar-februar og det har gått slag i slag siden da. Det som er så stilig er at bygget ble påstartet i juni og ble tett med vegger og tak i løpet av sommeren. Det har gått ganske kjapt. Alt er i rute med prosjektet så langt og tekniske fag begynner i uke 36/37, sier Hesjedal.

Toppmoderne lokaler

Han forteller at tomten for Cramos nye virksomhet på Haukås er på totalt 13 mål. Lokalet vil bli på rundt 2.400 kvadratmeter når alt står ferdig og er klart for innflytting i februar 2018.

– Her samler vi Godvik, Åsane og modulavdelingen på Frekhaug. Lokalet er bygd opp etter vår tanke og plan, og dette er første gang vi får toppmoderne lokaler tilpasset utleie i Bergen, sier prosjektlederen.

– Vi får en toppmoderne butikk og flotte utleielokaler. Lokalet inneholder også møterom for kurs og opplæring, lagerhall, egen hall for sliping og maling av lifter og utstyr, stort moderne verksted, egen lagerhall for modulavdelingen og en av Bergens største vaskehaller. Samt et eget lagerskur utvendig, forteller Hesjedal.