Displayets driftstemperatur er den bredeste i bransjen, fra -35 ° C til 60 ° C.

Peerless-AV sin markedsledende 55" Xtreme™ High Bright utendørsskjerm nå forbedret for topp ytelse i alle utendørsmiljøer

Den nyeste utendørsskjermmodellen tilbyr forbedret lysstyrke og termisk ytelse for full solbruk med nettverkskontroll og operativsystemoppdateringer.

Watford, Storbritannia, 7. desember 2021 – AV-teknologipioneren Peerless-AV® kunngjorde 7. desember den nye generasjonen 55" Xtreme™ High Bright Outdoor Display for bruk i allvær og ekstreme temperaturer. Den nye XHB553-EUK beholder en uovertruffen beskyttelse mot inntrengning (IP) og prisvinnende funksjonssett. Displayet veier nå mindre og har betydelige mekaniske og operativsystemforbedringer som inkluderer termisk belastningsdiffusjon, tilpasset lysstyrkeplanlegging, automatisk kildebytte, strømsparing og pikselskifting, for å nevne noen.

For å møte ytelseskrav i varmere eller mer solrike klimaer, er den nye XHB553-EUK utendørsskjermen viftekjølt for å redusere overoppheting forårsaket av termisk belastning fra langvarig eksponering for direkte sollys. Displayets driftstemperatur er fortsatt den bredeste i bransjen, fra -35 ° C til 60 ° C, og det patenterte termiske eksossystemet holder interne komponenter avkjølt i ekstrem varme. Den tilbyr også 2500 nits lyseffekt og har en lyssensor som automatisk justerer lysstyrken for å matche tiden på dagen, og dermed reduserer den lysforurensning i kveldstimer og optimaliserer strømforbruket.

XHB553-EUK er nå 25 % lettere enn forrige generasjon 55" og inkluderer en gyroskopisk sensor som registrerer enhver bevegelse av skjermen. XHB553 sitt IP66-klassifiserte design beskytter mot inntrenging av vann, støv, skitt, fuktighet og insekter, og med et IK10 herdet dekkglass gir den beskyttelse mot hærverk.

Ytterligere nye funksjoner inkluderer oppgraderinger av skjermens nettverkstilgang og kontrollfunksjonalitet, samt viktige operativsystemtillegg:

Automatisk kildebytte:
Lar brukeren stille inn skjermen til å søke etter et sekundært innholdssignal hvis hovedkilden svikter, noe som sikrer null nedetid for skjermen

Strømplanlegging: Lar brukeren angi en bestemt tid og dato for at skjermen skal slå seg av og på automatisk

Lysstyrkeplanlegging: Øko- og egendefinerte innstillinger lar brukeren bruke forhåndsbestemme moduser som setter bakgrunnsbelysningsnivået i henhold til tid på dagen. Dette er en viktig funksjon om natten der forskrifter dikterer lysstyrken til digital skilting, spesielt i nærheten av veier.

Strømsparingsmodus: Lar brukeren stille inn tiden før skjermen slås av eller går i hvilemodus hvis det ikke er noe innholdssignal; LAN-porten kan også settes til passiv eller aktiv modus for å redusere strømforbruket når skjermen ikke er aktiv

Pixel Shifting: Nyttig hvis du bruker statisk innhold for å unngå bildeoppbevaring; Horisontal eller vertikal forskyvning av et bilde kan settes til en bestemt frekvens

"Som markedsleder innen profesjonelle utendørs skjermer, er det grunnleggende at vi fortsetter å forbedre teknologien vår for å møte nye industrikrav," sa Keith Dutch, administrerende direktør – EMEA, Peerless-AV. "Vi ser økt etterspørsel etter skjermene våre i ekstreme værmiljøer med høye nivåer av soleksponering og varme. Det er her den nye XHB553 er designet for å utmerke seg. Den kan yte de høyeste standarder under alle værforhold, fra ørkenen til en polar virvel, og de nye nettverkskontrollene, overvåkingen og planleggingsforbedringene gjør dette til et enda mer pålitelig kvalitetsprodukt for utendørs bruk.»

Xtreme™ High Bright Outdoor Display kan være mye mer enn en frittstående enhet. Peerless-AV designer og produserer også stilige, fullt integrerte kioskløsninger, inkludert Outdoor Smart City-kiosker og Outdoor Digital Menu Boards.

Du kan se Peerless AV sin nye generasjon 55" Xtreme™ High Bright Outdoor Display og de nyeste kioskløsningene på stand 3F700 på ISE 2022, 1.-4. februar, Fira de Barcelona.

For mer informasjon om XHB553-EUK 55" Xtreme™ High Bright Outdoor Display, besøk https://eu.peerless-av.com/pro... eller se produktet på våre hjemmesider her.

CBK er en av Norges ledende distributører innen våre virksomhetsområder. Vi importerer og distribuerer AV-produkter, nettverksutstyr, kabler, komponenter og tilhørende utstyr til norske forhandlere. Vårt hovedfokus ligger på funksjonelle løsninger, god kompetanse, effektive innkjøpsrutiner og kostnadsbesparende logistikk mot våre forhandlere. Lageret vårt ligger i Gneisveien 30 rett utenfor Oslo, hvor det lagerføres mer enn 5 000 ulike artikler. Her er det en henteluke i åpningstiden og gode transportavtaler som kommer deg som kunde til gode.

Press contact CMO - Sales & Marketing Manager CBK Group + 47 41 42 69 26 LinkedIn