UVC86 kommer med en rekke AI-funksjoner, inkludert Auto Framing, Speaker Tracking og Presenter Tracking

Blog post -

Yealink lanserer Dual 4K Kameraløsning

Bedrifter fortsetter å legge til rette for livet etter koronapandemien, og fokuset på å koble møterommene til forskjellige samhandlingsløsninger øker betraktelig.

I dag søker bedrifter etter en bedre lyd- og videoopplevelse for å simulere kommunikasjon ansikt til ansikt, og for å gjøre møter mer produktive. Denne etterspørselen ser man også stadig mer i utdanningssektoren.

Yealink lanserte derfor UVC86, en dual 4K-kameraløsning designet for å gi en perfekt lyd- og bildeopplevelse til mellomstore og store konferanserom/undervisningsrom. UVC86 har innebygde doble 4K-kameraer og en rekke AI-funksjoner, inkludert Auto Framing, Speaker Tracking og Presenter Tracking for å levere en løsning som sikrer at møtedeltakerne får med seg alt på en engasjerende måte.

Kamerasystemet har et innebygd PTZ-kamera med 90° synsfelt og panoramaobjektiv med 120° synsfelt, slik at bedrifter kan installere kamerasystemet hvor som helst og fortsatt fange opp de som presenterer og informasjonen som betyr noe. UVC86 kan også styres manuelt med fjernkontroll eller Yealink sin Camera Control plug-in programvare, og dette gir full kontroll til deltakerne.

Nøkkelegenskaper:

• Dual-eye 4K videokamera med 30 fps
  • Auto Framing, Speaker Tracking and Presenter Tracking
  • 12x optical zoom, som presenterer krystallklart videobilde
  • Mechanical Pan, Tilt og Zoom
  • Kontroller PTZ-kamera med fjernkontroll eller Yealink-plugin-kamerakontroll
  • Lydintegrasjon
  • Støtter USB og VCH overføring

Artificial Intelligence

I hjertet av UVC86-løsningen ligger den innovative bruken av kunstig intelligens for å få mest mulig ut av møte/undervisningen. Denne bruken av AI faller inn i tre spesifikke funksjoner: Auto Framing, Speaker Tracking og Presenter Tracking.

• Auto Framing – Auto Framing gjenkjenner automatisk antall deltakere og hvor de er på skjermen. Ved å bruke denne gjenkjennelsen rammer UVC86 inn møtedeltakerne som først er på skjermen, og justerer seg deretter kontinuerlig etter hvert som flere kommer inn i rommet, og eliminerer manuelle oppsett.
  • Speaker Tracking – Med 6 innebygde mikrofonarrayer for lydlokalisering, rammer Speaker Tracking inn et nærbilde av den som presenterer i sanntid. På denne måten får deltakerne en levende møteopplevelse ansikt til ansikt, samtidig som det sikrer at deltakerne ikke distraheres av andre deltakere.
  • Presenter Tracking – På samme måte sikrer presenter tracking at kameraet følger den som presenterer rundt i rommet når de presenterer. Som et resultat, er den som presenterer alltid i sentrum av kameraet og trenger ikke å være bundet til ett sted i rommet. Ved bruk av UVC86 kan eksterne deltakere oppleve en presentasjon som om de er i rommet.

Tekniske spesifikasjoner

UVC86 drar fordel av to 4K-kameraer som jobber sammen for å bringe en 12x optisk zoom og 90° synsfelt.

UVC86-kameraet sørger også for en flott lydopplevelse, slik at bedrifter kan integrere lydfunksjonene som finnes i Yealink VCM34-mikrofonen, CPW90 trådløs mikrofon eller VCM38-takmikrofonen. MSpeaker II-lydplanken, som er i stand til å gi en fantastisk lydopplevelse, kombineres også med kameraet for å gi en godt avrundet løsning.

Tillegget av UVC86-kameraet styrker Yealinks plass som en ledende profesjonell leverandør av samhandlingsløsninger, og kompletterer konferansemikrofon- og høyttalerløsningene som fungerer sammen for å gi en stilig og tilpasningsdyktig konferanseløsning.

Se produktet her.

Maths Rune Høglo

Product Manager CBK Norway +47 97 06 26 32

Press contact CMO - Sales & Marketing Manager CBK Group + 47 41 42 69 26 LinkedIn