Den rosa boken. Personlige historier og erfaringer med brystkreft.

Den rosa boken. Personlige historier og erfaringer med brystkreft.

Tirsdag 1.oktober går startskuddet for årets Rosa sløyfe-aksjon. I den anledning har vi gleden av å invitere til markering og lansering av Den rosa boken. Tekster om brystkreft  i Cappelen Damm-huset  i Akersgata 47  kl. 11.00.

I år arrangeres Kreftforeningen og Brystkreftforeningen Rosasløyfe-aksjonen for 15. gang i Norge. Det feires ved å lansere Den rosa boken samme dag som årets aksjon starter. Boken gir innblikk i og kunnskap om brystkreftrammedes liv, men også hvordan det er å være pårørende. Barn, ektefeller og venner av brystkreftopererte forteller sin historie. Brystkreft rammer flere enn den som får diagnosen.

Boken er et samarbeidsprosjekt mellom Rosa sløyfe-aksjonen og Cappelen Damm. Overskuddet av boksalget vil gå til Rosa sløyfe-aksjonen.  Siden oppstarten i 1999 har Rosa sløyfe-aksjonen satt kvinnehelse på dagsorden. Gjennom 15 år har aksjonen bidratt med over 90 millioner til brystkreft-forskning og prosjekter som kommer pasientene til gode.

Bidragsytere i boken er Ingvil Mjaaland, Åsfrid Hegdal, Ellinor Rafaelsen, Beate Winther, Wencke Haug, Thomas Rosenvinge Kolderup, Hilde Lyrån, Astrid Skiftesvik Bjørkeng, Hans Oscar Morstad, Irina Lee, Kathrine Dahle Wavold og Anbjørg Sætre Håtun.

Det vil bli musikk, opplesning fra boken og intervjuer med bidragsytere.

Åsfrid Hegdal (red)
Den rosa boken
Tekster om brystkreft
Kr 99,-