Canon har beholdt lederposisjonen innen rullbasert blekkutskrift for 11. året på rad med en markedsandel på 43 % i 2020.

CANON UTPEKT SOM MARKEDSLEDER I SEGMENTENE FOR BLEKKBASERT PRODUKSJONSUTSKRIFT MED RULL- OG ARKMATING I EMEA

Markedsanalyseselskapene Infosource og Keypoint Intelligence har i sine nyeste analyser av markedet for høyvolum blekkbasert produksjonsutskrift med rull- og arkmating, bekreftet at Canon har størst markedsandeler i EMEA-regionen. Ifølge Keypoint Intelligences Quarterly Tracker har Canon beholdt lederposisjonen innen rullbasert blekkutskrift for 11. året på rad med en andel på 43 prosent i 2020. Samtidig har Canon også sikret seg markedsledelsen i segmentet for høyvolum blekkbasert produksjonsutskrift med arkmating med en andel på 40 prosent.

Etter lanseringen av varioPRINT iX-serien i april 2020 opplevde Canon en økning i salget av B3-blekkpresser med arkmating, hvilket samsvarer med den nye markedslederposisjonen. varioPRINT iX-serien har vist seg å være et populært investeringsalternativ for kommersielle trykkerikunder og nettbaserte utskriftsprodusenter, takket være seriens enestående offset-lignende kvalitet, svært pålitelige produksjonskapasitet og fleksible bruksområder.

ColorStream-serien har alltid vært drivkraften bak suksessen i markedet for rullbasert blekkutskrift. Serien er nå i tredje generasjon og etterspørselen etter ColorStream 3000-, 3000Z- og 6000-seriene er fortsatt svært god. Mange kunder har kommentert seriens imponerende pålitelighet, produktivitet og forbedrede utskriftsproduksjon – viktige kvaliteter som har vært avgjørende faktorer for de 1500 installasjonene.

I 2018 og 2020 bygget Canon videre på suksessen i markedet for rullbaserte skrivere med lanseringen av høyhastighetspressene ProStream 1000 og 1800. Med maksimum hastighet på 80 meter/min (ProStream 1000) og 133 meter/min (ProStream 1800), er disse enheten kjent for å levere høyeste oppløsning og utskriftskvalitet for digitale presser i denne hastighetsklassen, hvilket gir kundene maksimal ytelse.

Hayco Van Gaal, Vice President Sales and Service, Commercial Printing EMEA, Canon Europa, sier «Hos Canon har vi fokus på å investere i blekkskriverproduktene våre slik at vi kan tilby kundene løsninger som hjelper dem med å forbedre effektiviteten, utvide produktspekteret sitt, møte kundenes behov og utvide virksomheten. Med dette i tankene er vi trygge på at vår teknologi kombinert med førsteklasses service og støtte, gjør at vi skiller oss ut i konkurransen og øker kundenes tillit når de investerer i Canons blekkbaserte presser. Vi er stolte over at vi nok en gang utpekes som markedsleder for rullbasert blekkutskrift, og at vi for første gang også anerkjennes for å lede an med våre blekkbaserte presser med arkmating.

Du finner mer informasjon om Canons ledende løsninger for blekkutskrift på:

Rullbaserte blekkskrivere: https://www.canon.no/business-printers-and-faxes/continuous-feed-inkjet-printers/

Arkbasert: https://www.canon.no/business-printers-and-faxes/varioprint-ix-series/

Om Canon Europe

Canon Europe er EMEAs strategiske hovedkvarter for Canon Inc., en global leverandør av bildeteknologi og -tjenester. Canon Europe er representert i 120 land med rundt 17 000 ansatte, og bidrar til en fjerdedel av Canons globale inntekter årlig.

Ønsket om kontinuerlig innovasjon har gjort Canon ledende på utviklingen innen bildeteknologi siden etableringen i 1937. Selskapet har gjennom sin 80 år lange historie investert i de rette områdene og grepet vekstmulighetene. Fra kameraer til kommersielle skrivere, og fra konsulentvirksomhet til helseteknologi, beriker Canon liv og bedrifter med sin bildeinnovasjon.

Canons bedriftsfilosofi bygger på det japanske ordet «Kyosei»som betyr å leve og arbeide sammen for et felles gode. I EMEA følger Canon Europe en bærekraftig forretningsvekst med fokus på å redusere egen miljøpåvirkning og samtidig støtte kunder til å redusere deres miljøpåvirkning, ved å bruke Canons produkter, løsninger og tjenester.

For mer informasjon om Canon Europe, se: www.canon-europe.com

Magnus Blegen