Calanus Helse sponser Norges Volleyballforbund

Calanus Helse heier på norsk volleyball

Fra september 2017 har Calanus Helse inngått en treårig sponsoravtale med Norges Volleyballforbund. Dette samarbeidet støtter det frivillige arbeidet innenfor Norsk volleyball, en idrett som preges av glede, helse og fellesskap.

- Vi er veldig fornøyde med å ha inngått denne avtalen, og vi ser fram til å komme i gang med samarbeidet, forteller daglig leder i Calanus Helse Henrik Rødsand.

Norges Volleyballforbund ble stiftet i 1946 og består av 330 klubber og 21.000 medlemmer over hele landet. Volleyballforbundets formål er å fremme volleyballidretten i Norge og arbeidet skal preges av frivillighet, demokrati, lojalitet og likeverd.

Volleyball og sandvolleyball

Norges Volleyballforbund har ansvar for to idrettsgrener; volleyball og sandvolleyball. Det organiseres serier, med eliteserien som den øverste, og med flere divisjoner under.

Gjennom samarbeidsavtalen med Norges Volleyballforbund får også volleyballspillere i eliteserien, både på dame- og herresiden, Calanus® Oil som er et godt supplement til et sunt kosthold og fysisk aktivitet.

- Riktig ernæring henger nøye sammen med gode prestasjoner. Volleyballforbundet har begynt utviklingen av en ernæringsfilosofi, og Calanus Helse er gjennom sine produkter en naturlig og ønskelig samarbeidspartner i denne strategien, sier president i Norges Volleyballforbund Eirik Sørdahl.

Godkjent av Informed Sport

Calanus® Oil er godkjent og sertifisert av Informed Sport. Informed Sport har for idrettsutøveres trygghet testet hver batch av Calanus® Oil for forbudte stoffer, definert av World Anti-doping Agency.

- Vi i Calanus Helse er meget tilfreds med å ha blitt en støttespiller for norsk volleyball. Vi håper at vårt bidrag vil gjøre en forskjell i utvikling av unge idrettsutøvere – både i bredde og elitesatsing. Vi ønsker lykke til fremover! avslutter Rødsand.

Calanus Helse AS er et heleid datterselskap av Calanus AS og er landsdekkende leverandør av kosttilskuddet Calanus Oil.

Oljen er produsert av råstoff som er høstet utenfor kysten av Nord-Norge. Oljen sin opprinnelse er fra hoppekrepsen Calanus finmarchicus.

Selskapet er lokalisert på Sortland med administrasjon, kundesenter og pakkeavdeling.