Er du klar for Fang energityven 2020? Her fra fjorårets jakt med Undervisningsbygg...

Bli med på Fang energityven 2020

Onsdag 7. oktober 2020 fanger vi energityver. Da går vi manngard i yrkesbygg over hele landet etter at mørket har senket seg. Du kan delta ved å fange energityver i dine egne bygg og sende resultatet til Grønn Byggallianse!

Ventilasjon-, varme- og lysanlegg i både bygg og parkeringsarealer som ikke slår seg av. Pumper, reklameskilt og PC-skjermer som står på. Det er noen av de mange energityvene som stjeler kilowatt-timer etter at dørene til offentlige og private bygg er låst og de ansatte har tatt kvelden.

kampanjen Fang energityven jakter vi på disse energityvene i bygg over hele landet. Resultatet blir presentert på frokostmøte om grønn drift 29. oktober.

Ved å finne energityver kan du sette i gang enkle og virkningsfulle tiltak, som også gir læring for de ansatte. Disse tiltakene koster lite eller ingenting og gir gode resultater – både for miljøet og for bunnlinja.

Det er enkelt å delta i Fang energityven.

Gå inn på denne siden for å finne ut hvordan din bedrift kan delta. Her finner du også skjema for å levere inn resultatene innen 23. oktober.

Har du spørsmål? Ta kontakt med Lucy Kongevold Fjermeros i Grønn Byggallianse.

Grønn Byggallianse jobber for å utvikle norsk bygg- og eiendomssektor, slik at hensyn til miljø og bærekraft skal bli det selvfølgelige valget.

Vi er en non-profit medlemsforening for virksomheter fra hele bygg- og eiendomssektoren. Våre aktiviteter er tilknyttet nybygg, rehabilitering, forvaltning og drift av bygg, områdeutvikling og anleggsprosjekter i by- og områdeutvikling. Vi drifter og forvalter miljøsertifiseringer, primært BREEAM-NOR.