Gå videre til innhold
GJØR DEG KLAR TIL Å SETTE SEIL I «AZURITE SEA», DET NYE  DISNEY LORCANA TCG-SETT LANSERES I NOVEMBER 2024

Pressemelding -

GJØR DEG KLAR TIL Å SETTE SEIL I «AZURITE SEA», DET NYE DISNEY LORCANA TCG-SETT LANSERES I NOVEMBER 2024

Det sjette settet i den prisbelønte TCG-franchisen introduserer nye figurer fra Disneys Big Hero 6 og Chip 'n' Dale Rescue Rangers

I tillegg offentliggjøres detaljer om Challenge Championship i Nord-Amerika og Europa

LONDON, 10. september 2024 Ravensburger, den prisbelønte utgiveren av spill, puslespill og leker, kunngjorde det nye Disney Lorcana Trading Card Game (TCG) settet, Azurite Sea, i dag under sitt siste Lorecast-arrangement . Azurite Sea, det sjette settet i det svært populære Disney Lorcana TCG, vil bli utgitt i lokale spillbutikker, Disney Stores og Disney-parkene 15. november 2024, etterfulgt av detaljhandelen og DisneyStore.com 27. november 2024.

Glimt av pirater og oppfinnere fra hele Disney-biblioteket står i sentrum i Azurite Sea når Illumineers setter seil som en del av deres oppdrag for å reparere The Great Illuminary. For å hjelpe til med å navigere i farene i Azuritthavet, er figurer fra Disneys Big Hero 6 med i DisneyLocana TCG for første gang, inkludert Baymax, Hiro Hamada, Honey Lemon, Wasabi, Go Go Tomago og Fred. I det nye settet debuterer også de elskede figurene Chip og Dale, Gadget Hackwrench, Monterey Jack og Zipper fra Chip 'n' Dale Rescue Rangers. Alle kortene i Azurite Sea kan brukes til å oppdatere eksisterende Disney Lorcana TCG-kortstokker og kan spilles sammen med alle tidligere utgitte sett: The First Chapter, Rise of the Floodborn, Into the Inklands, Ursula's Return og Shimmering Skies.

Azurite Sea (Azuritthavet)

Reparasjonene på det skadede store Illuminary er fortsatt ikke fullført etter Shimmering Skies, så Illumineers legger ut på en ekspedisjon for å redde det. Sammen med de sjøfarende glimtene sine seiler illuministene over det farlige Azuritthavet på jakt etter eieren av denble skjulte illumineeren som ble oppdaget i Ursulas tilbakekomst. De kan bare håpe på å finne en mer erfaren Illumineer, en som kan lære dem de verdifulle ferdighetene som kan hjelpe dem med å reparere det store Illuminary. Deres eneste ledetråd i dette søket er et mystisk uglesymbol som er risset inn i bunnen av den skjulte illumineeren, og som stemmer overens med et symbol som vises på kart over Azuritthavet. I mellomtiden leter Jafar, som fortsatt er fast bestemt på å herske over riket, etter den andre halvdelen av den mektige Hexwell-kronen.

Disney Lorcana TCG-settet Azurite Sea inkluderer to startkortstokker med kombinasjoner av rubin/amber eller safir/merald, boosterpakker med ekstra kort, Illumineer's Trove og et nytt gavesett med Stitch-tema. Nytt tilbehør inkluderer to spillematter med Elsa - Den femte ånden fra Disneys Frost og Donald Duck - Buccaneer. Nye korthylser og kortbokser vil inneholde Scar - Den hevngjerrige løven fra Disneys Løvenes konge og Ole Brumm - Hunny Wizard fra Disneys Ole Brumm.

I løpet av D23 delte Disney Lorcana-teamet informasjon om de kommende nordamerikanske og europeiske Challenge Championship-arrangementene:

• 6.-8. desember 2024 | Disneyland Paris Resort - Disney Newport Bay Club
  • 10.-12. januar 2025 | Disneyland Resort California - Disneyland Hotel

De som har kvalifisert seg gjennom årets regionale Challenge-arrangementer, vil få en badge til mesterskapsturneringen, som også gir adgang til resten av arrangementet. Følg med på www.disneylorcana.com for mer informasjon, inkludert detaljer om hvordan fans kan delta og bidra til arrangementene, når ytterligere informasjon blir tilgjengelig i løpet av høsten.

Om Disney LorcanaTrading Card Game (TCG)

Disney Lorcana TCG ble lansert i august 2023, og er et populært samlekortspill i det forunderlige Lorcana-riket. Spillerne tar rollen som Illumineers og bruker magisk blekk for å påkalle et team av Disney-figurer, kjent som glimt, som dukker opp på både kjente og fantastiske måter. Spillet er designet for å være enkelt å lære for TCG-nykommere, samtidig som det byr på strategisk dybde for erfarne spillere. Med hundrevis av originale Disney-kunstverk som samlere vil elske, er spillet innbydende for både nybegynnere, erfarne TCG-spillere og Disney-fans. Fire sett med Disney Lorcana TCG-kort utgis hvert år, med totalt fem sett utgitt så langt - The First Chapter, Rise of the Floodborn, Into the Inklands, Ursula's Return og Shimmering Skies . Azureite Sea blir det fjerde og siste settet som slippes i 2024. I mai 2024 lanserte Ravensburger også Disney Lorcana TCG Challenge, en offisiell Disney Lorcana TCG-konkurranse i Nord-Amerika og Europa.

Pressemateriale for Disney Lorcana TCG finner du på her.

Ravensburger er et internasjonalt konsern med lange tradisjoner og solide verdier, grunnlagt i 1883 i Tyskland. Oppdraget er "Lekende utvikling". Selskapet står for moro, utdanning og fellesskap. Ravensburger er et av de ledende merkene for puslespill, spill og aktivitetsprodukter i Europa og i det tyskspråklige området også kjent for barne- og ungdomsbøker. Leker med den blå trekanten selges over hele verden, og de internasjonale merkene BRIO, Alga og ThinkFun bidrar til konsernets produktportefølje.

Pressekontakt Nordic Brand Manager for Disney Lorcana BRIO Nordic Sales LinkedIn

20123 Malmö