Pressemelding -

Rekordhøy vekst på det danske markedet gjør det mulig for BookBeat å lansere personlige anbefalinger tidligere enn forventet

BookBeat forventes å nå 500.000 betalende brukere i løpet av svært kort tid, etter en rekordhøy vekst tidlig i 2021. Mens flertallet av tjenestebrukere er å finne i Sverige, Finland og Tyskland, er det ikke bare i disse markedene tjenesten har hatt en fantastisk tilvekstreise. Også i Danmark og Polen, hvor BookBeat introduserte de første brede lanseringskampanjene i høsten 2020, har tjenesten opplevd eksponentiell vekst. Spesielt i Danmark, hvor det langsiktige målet er minst 100.000 betalende brukere, har utviklingen vært positiv og har til og med passert BookBeat sitt første halvår i både Finland og Tyskland. På grunn av denne raske veksten kan BookBeat nå, tidligere enn planlagt introdusere personlige anbefalinger på det danske markedet.

-Vi er overbevist om at vi allerede har tatt ledelsen når det gjelder datanalyse og innsikt i Sverige, Finland og Tyskland. Nå som vi i Danmark har vokst raskere i første halvår enn vi gjorde i noen av de andre internasjonale markedene vi lanserte i, har vi allerede nok data til å ta neste steg i å utvikle kundeopplevelsen for våre danske brukere. Vårt mål er å sikre at danske BookBeat-brukere raskt og enkelt kan finne den rette boken blant våre 200.000 titler, sier William Jakoby, Country Manager BookBeat Danmark.

BookBeat anslås å snart passere 500.000 betalende brukere, som i snitt bruker ca. 25 timer av hverdagen sin til å lytte og lese bøker. I Danmark, hvor den brede lanseringen fant sted høsten 2020, har gjennomsnittlig lytting og lesing økt hver måned det siste halvåret, ettersom stadig flere nye brukere hører på lydbøker som en naturlig del av hverdagen. En av BookBeats mest verdsatte funksjoner er de personlige bokanbefalingene. Denne funksjonen bidrar også til at tjenesten får den høyeste gjennomsnittlige vurderingen blant de mest populære boktjenestene i Norden, både i App Store og Google Play.

BookBeat er en av Europas ledende strømmetjenester for e-bøker og lydbøker. Selskapet ble grunnlagt i 2015 og eies av Bonnier Books. I mai 2016 lanserte tjenesten på det svenske markedet, og i dag har BookBeat, som har hovedkontor i Stockholm, over 100 ansatte.

På nåværende tidspunkt er BookBeat tilgjengelig på 28 europeiske markeder, og har over 400 000 betalende brukere, hvorav de fleste finnes i kjernemarkedene Sverige, Finland og Tyskland.

For mer informasjon besøk www.bookbeat.no

Marianne Vågan

Pressekontakt Director of Business Development NO +47 48257126

BookBeat er en av Europas ledende strømmetjenester for e-bøker og lydbøker. Selskapet ble grunnlagt i 2015 og eies av Bonnier Books. I mai 2016 lanserte tjenesten på det svenske markedet. BookBeat har i dag over 100 ansatte og hovedkontoret er på Sveavägen 56 i Stockholm, lokale kontorer er i Karlstad, Helsinki, Berlin, Oslo og Warszawa. BookBeat er for tiden tilgjengelig i 30 europeiske markeder, med flest brukere i Sverige, Finland og Tyskland. For mer informasjon besøk www.bookbeat.no