BMW Vision iNEXT: Klar for avgang

BMW Vision iNEXT: Klar for avgang

München, New York, San Francisco og Beijing – fire destinasjoner på tre kontinenter på fem dager – med et hint av fremtiden ombord. I en Boeing 777F fra Lufthansa Cargo står studiemodellen av BMW Vision iNEXT – en forsmak på elbilen som går i produksjon i 2021.

Og nettopp her, ombord i Lufthansas mest moderne og effektive lastefly, vil over 300 journalister få en eksklusiv presentasjon av BMW's visjon for fremtidens mobilitet – og for første gang se studieversjonen av elbilen som går i produksjon i 2021.

Teamene fra Lufthansa Cargo og BMW har jobbet tett sammen for å ta denne spesielle flyvningen fra idé til virkelighet. Mer enn 120 spesialister fra messebransjen har også bidratt med forberedelsene til det spektakulære showet som vil vises ombord. Inne i det spesielle Boeing-flyet har det blir lagt over 7,5 kilometer med kabel og installert 165 video LED-moduler med tilsammen 78 000 LED-pærer og 10 projektorer som hver har en styrke på 13 000 ANSI-lumen. Eksteriøret til flyet vitner også om at lasten er noe annerledes enn vanlig

– Visjonære produkter fortjener visjonære presentasjoner. Vi er stolte av å gjøre en slik ekstraordinær verdenspremiere i samarbeid med BMW, sier Peter Gerber, administrerende direktør og styreleder i Lufthansa Cargo AG.

Boeingen tar av fra München den 9. september og flyr via New York, San Francisco og Beijing før det lander i Frankfurt den 14. september. Tidsskjemaet vil være stramt. De første gjestene forventes å ankomme åtte timer etter at flyet lander, og bare fire timer etter at den siste presentasjonen vil flyet ta av for neste destinasjon. Mens flyet står på bakken skal alle elementene til showet både monteres og demonteres mellom flyvningene.

– iNEXT er vår visjon for fremtidens mobilitet, så det er bare logisk at BMW Vision iNEXT skal presenteres for et globalt publikum på en helt ny måte, sier Klaus Fröhlich, styremedlem og utviklingsansvarlig i BMW AG.

I 2025 vil BMW Group tilby hele 25 elektrifiserte modeller, hvorav 12 vil være helelektriske. BMW har allerede sikret seg rettighetene til modellnavnene BMW i1 til i9, så vel som BMW iX1 til iX9, hvilket bærer bud om at BMW Group tenker stort om satsningen på elektrifiserte biler.

BMW Vision iNEXT vil bli gjort kjent for andre enn «passasjerene» på et senere tidspunkt.