Møt Blåkläders testpiloter!

Møt Blåkläders testpiloter!

Det er få kvinner i håndverksindustrien, hvilket lenge har vært gjenspeilet i markedets utvalg av arbeidsklær for kvinner. Blåkläder ønsker nå å bidra til en justering av dette bildet gjennom en betydelig ekspansjon av sin damekolleksjon.

Selv om det er gjort mye for å trekke kvinner til håndverksindustrien, er kvinnene fortsatt i mindretall. Årsaken til dette er naturligvis sammensatt, men vårt initiativ om å tilby like muligheter for menn og kvinner innen arbeidstøy, er ment å være et skritt i riktig retning, sier Blåkläders salgssjef Robert Mørch.

Testpanel av kvinner
Vi har plukket ut en testgruppe bestående av damer som er vant til å tilbringe lange arbeidsdager i arbeidstøy for evaluering av sortimentet.

Blåkläder er godt i gang med sine første testpiloter og de har alle mottatt klær. Jentene har jobbet som vanlig i klærne i en viss tidsperiode, og gitt oss sine ærlige meninger om plaggene. Bli kjent med noen av våre testpiloter og les om deres meninger under.

HVEM ER TESTPILOTEN ANETTE TUFTEDAL?

– Eg jobber som servicemedarbeider hos UCO avd. Florø. Her har eg jobbet siden 2014 og trives kjempegodt! Riktig arbeidstøy er en viktig del av arbeidsdagen. Bevegelige klær med riktig passform, med «smarte» løsninger og som holder passformen over tid, er et must! Man kan vel strekke det så langt å si at man yter bedre og presterer bedre i godt arbeidstøy.

Det er utrolig bra at Blåkläder utvider sin kvinnekolleksjon. Jeg er veldig fornøyd med å få være testpilot for akkurat disse klærne. Klærne har god passform og bevegelighet, mange smarte og nyttige lommer, god synlighet og holder seg fint i vask. Vinterjakken har også vært god å ha i vinterkulden og har passet meg fint.

Tommel opp for arbeidsklær for kvinner!, sier testpilot Anette Tuftedal.

HVEM ER TESTPILOT KATHARINA FJELD?

– Jeg jobber som maskinfører hos Franzefoss, og har jobbet på samme plassen siden jeg fikk maskinførerbeviset for snart over 7 år siden. Min erfaring med arbeidsklær for kvinner har vært lik null til jeg fikk prøve klærne til Blåkläder.

Inntrykket av arbeidsklær til kvinner er vel det at det er lite fokus på det. Vanskelig å få tak i og å få prøve. Jeg er veldig fornøyd med buksa og jakka jeg fikk. Det er fantastisk å ha klær som faktisk passer, jakke som ikke ruller seg oppover magen fordi den er for smal i livet, bukser som enten gnager i livet eller er altfor lange, eller vinterjakke som ser ut som et telt selv om den er i størrelse small.

Damekolleksjonen til Blåkläder har veldig behagelige klær, og går inn og ut der de skal i forhold til kvinnekroppen. Det er et stort pluss, sier testpilot Katharina.

HVEM ER TESTPILOT MARIANNE WILHELMSEN?

– Jeg jobber som telekommunikasjonsmontør. Har jobbet med det samme i 12-13 år. Arbeidsklær til kvinner er ikke så lett å få tak på. Det meste er til menn og blir derfor både stort og har dårlig passform. Riktige klær og sko er viktig for meg. Man tilbringer ganske mange timer på jobb, så det er essensielt å ha klær man trives i.

Jeg er veldig fornøyd med klærne fra dere. De har god passform og god kvalitet. De gir god bevegelighet i et aktivt yrke, sier testpilot Marianne.

Robert Mørch

Salgssjef Blåkläder Norge 90103739

Blåkläder utvikler, produserer og selger arbeidstøy, hansker og sko.

Blåkläder utvikler, produserer og selger arbeidstøy, hansker og sko til fagfolk med høye krav til kvalitet, funksjonalitet og design. Produkter selges på et internasjonalt marked via forhandlere eller via direkte avtaler med store selskaper. Hovedkontor og produktutvikling ligger i Svenljunga.

HISTORIE
1895 ble Aug. P. Horn etablert i Kristiania som manufakturforretning med lokaler i Karl Johansgate og etter få år ble det også opprettet eget engros firma, samt konfeksjonsfabrikk for arbeidsklær. I 1995 feiret Aug. P. Horn sitt 100 års jubileum under navnet Horn Yrkesklær AS, i 1996 flyttet selskapet til Jeløya på Moss og etter 15 år der er de nå å finne i nye og moderne lokaler på Solgaard Skog i Moss. Siden januar 1999 inngår vi i Blåkläder konsernet og den første mars 2001 skiftet vi navn fra Horn Yrkesklær AS til Blåkläder AS.

VISJON
Blåkläder skal være en ledende leverandør av arbeidsklær, arbeidshansker og arbeidssko for kunder som har høye krav på funksjon, kvalitet og design på alle markeder der vi er aktive.

Blåkläder AS

Solgaard Skog 110