Nye gulvprodukter fra Bjelin

Nye gulvprodukter fra Bjelin

Bjelin har lansert en ny serie med herdede tregulv – med oppdaterte og spennende farger, formater og teknologier. Selskapet har gått inn i en spennende fase med vekst og har ekspandert til nye markeder med flere produkter som skal lanseres gjennom året.

Den nye herdet tre 3.0-gulvserien har forbedret design, en børstet lakkert overflate samt en ny lakk med en forbedret bruksklassifisering – Klasse 33 – for tungt bruk i boliger og kommersielle arealer. Disse nye gulvene vil også inkludere den banebrytende teknologien, 5G® Dry™, utviklet internt av Bjelins søsterselskap Välinge Innovation. Dette er et vannavstøtende gulvlåsesystem som betyr en rask, enkel og holdbar installasjon med vanntett skjøt.

"Vi er begeistret over å lansere vår nye kolleksjon," sa Hannes Lindblom, salgs- og markedsdirektør i Bjelin. "Vi presser oss selv hele tiden for å ligge i forkant og vil fortsette å fokusere på innovasjon og bærekraft. Vi har utviklet disse produktene med kundenes nye behov i tankene.

Nytt for herdet tre 3.0-kolleksjonen er også størrelsen på gulvbordene. En Medium størrelse vil bli utgitt i april, med Small og Large som følger senere på året. Disse mindre størrelsene gjør gulvbordene lettere å håndtere, råmaterialet som brukes kan maksimeres, og kundene kan være mer kreative i gulvvalget sitt. De populære, XL- og XXL-formatene vil selvfølgelig fortsatt være tilgjengelige, men nå med den nye 5G® Dry™ klikklåsen.

Bjelins berømte herdede tregulv har den patenterte Woodura®-teknologien, som er en høykvalitets måte å produsere mer bærekraftige ekte tregulv på. Med denne teknologien kan ti ganger mer gulv produseres av samme mengde tømmer, samtidig som gulvene blir opptil tre ganger så sterke som tradisjonelle tregulv. Det er en gevinst for kunden og miljøet.

Bjelin ser frem til å dele flere nyheter ettersom selskapet fortsetter å vokse i tiden fremover.

Bjelin er en del av det familieeide selskapet Pervanovo med hovedkontor i Viken, sør i Sverige, med toppmoderne produksjonsenheter i Kroatia. Gruppen har 2200 ansatte med en årlig omsetning på
2 milliarder SEK. Grunnleggeren av Bjelin utviklet det første laminatgulvet under sin tid på Perstorp på slutten av 70-tallet og oppfant senere det innovative klikkgulvet på 90-tallet, dette er i dag den største delen av produktlinjen. Bjelin´s globale salgsorganisasjon jobber nå med deres siste grønne innovasjon, Herdet Tre, en teknologi for å produsere bærekraftige og miljøvennlige gulv. Herdet tre lages med Woodura® teknologi, patentert av Pervanovo gruppens R&D selskap Välinge Innovation AB, www.bjelin.se www.bjelin.com

Bjelin er en del av Pervanovo Invest AB Group og utvikler og produserer et bredt spekter av gulvprodukter, inkludert tradisjonelle tregulv og innovative gulv av nye materialer. Denne utviklingen er i samarbeid med søsterselskapet Välinge Innovation AB, best kjent som oppfinneren av det første mekaniske gulvlåsesystemet.

Produksjonen foregår i Bjelins topp moderne fabrikker i Sverige og Kroatia, hvor selskapet har tilgang til høykvalitets FSC-sertifisert trevirke. I generasjoner har svært erfarne ansatte jobbet der for å foredle den velkjente slaviske eiken til vintønner – og nå gulv.

Bjelin-Norway