Bjelin lanserer innovativt fiskebensgulv

Bjelin lanserer innovativt fiskebensgulv

Bjelin introduserer et slitesterkt fiskebensgulv med patentert teknologi, som gir en moderne versjon av en tidløs klassiker. Woodura Fiskeben 2.0 er herdet og har større bord som gir tre ganger så høy styrke som tradisjonelle tregulv, og er enkelt å legge med klikkteknologi.

Bjelins herdede fiskebensgulv i tre har Woodura®-teknologi for forbedret slagfasthet og den overlegne 5G®-gulvlåsløsningen for enkel montering. Dette produktet er tidligere testet i Skandinavia, og suksessen har ført til en internasjonal lansering.

"Woodura Fiskeben 2.0 viser vårt engasjement for innovasjon og kreativitet", sier Fredrik Alfredsson, Bjelin's Global Head of Sales. "Estetisk sett er dette et designprodukt som kombinerer tradisjonell eleganse med en moderne stil, og funksjonelt sett er det et mye mer holdbart alternativ."

Med en størrelse på 91 mm x 546 mm overgår disse panelene tradisjonelle fiskebensparkettstørrelser og gir en moderne følelse. Woodura®-teknologien muliggjør ikke bare produksjon av større bord, men optimaliserer også utnyttelsen av råmaterialet.

Dette allsidige og kreative gulvet kan legges i flere ulike mønstre, fra tradisjonelle fiskebensmønstre til doble, tredoble, stige- og blokkmønstre. Kolleksjonen er laget av kroatisk eik fra ansvarlige kilder og tilbys i Misty White, Natural og Earth Grey. Gulvet er tilgjengelig i en ren Select-sortering med en slitesterk, pro matt lakkert overflatebehandling for enkelt vedlikehold og varig skjønnhet.

Bjelin ser frem til å dele flere nyheter etter hvert som selskapet fortsetter å utvide virksomheten.

Bjelin er en del av Pervanovo Invest AB Group og utvikler og produserer et bredt spekter av gulvprodukter, inkludert tradisjonelle tregulv og innovative gulv av nye materialer. Denne utviklingen er i samarbeid med søsterselskapet Välinge Innovation AB, best kjent som oppfinneren av det første mekaniske gulvlåsesystemet.

Produksjonen foregår i Bjelins topp moderne fabrikker i Sverige og Kroatia, hvor selskapet har tilgang til høykvalitets FSC-sertifisert trevirke. I generasjoner har svært erfarne ansatte jobbet der for å foredle den velkjente slaviske eiken til vintønner – og nå gulv.

Bjelin-Norway