Få mer energi med Beurer dagslyslampe

4 tips for å få mer energi når naturlig lys er en mangelvare

Dagslyset er av avgjørende betydning for oss mennesker og kan ha stor betydning for helsen vår. Det er fordi det styrer samspillet mellom hormonene melatonin og serotonin i kroppen, og dermed vår indre klokke, vår biorytme, søvn og humør. Utilstrekkelig eksponering for sollys øker risikoen for helseproblemer og problemer med humøret. For å hjelpe deg med å øke energinivået i løpet av de kortere dagene i året med mindre lys, har vi nedenfor noen ideer som enkelt kan integreres i hverdagen.

På en vakker sommerdag er lysintensiteten utendørs opptil 100 000 lux. Om vinteren, under overskyet himmel, er den bare rundt 2 500 til 3 000 lux. Dessuten tilbringer vi gjerne mer tid innendørs om høsten og vinteren, noe som kan forsterke lysmangelen ytterligere. Typiske tegn på mangel på dagslys er en følelse av ubalanse, tretthet, humørsvingninger og forstyrrelser i søvn- og konsentrasjon. Vitenskapelig forskning har vist at selv en halv time dagslys om dagen kan gi et verdifullt bidrag til helse og velvære. Det finnes enkle tips for å øke energien i perioder med lysmangel som enkelt kan implementeres i hverdagen.

Tips 1: Lysterapi med en dagslyslampe

Få solen inn i hjemmet med Beurer dagslysterapilamper. Den nye TL 95 leverer en lysintensitet på ca. 10 000 lux (avstand: 25 cm) og simulerer nesten naturlig dagslys takket være SunLike® LED. Dermed har den en samme positive effekt på kroppen som naturlig dagslys, og er perfekt for effektiv lysterapi. Dagslysterapilamper hjelper deg med å unngå symptomer på lysmangel og motvirke effekten av utilstrekkelig lyseksponering. Serotoninproduksjonen stimuleres, den indre klokken synkroniseres, og vi føler oss mer opplagte, revitaliserte og i balanse.

Tips 2: Opphold deg mye i frisk luft

Når det er kaldt og vått ute, kan det være mye vanskeligere å komme seg ut en tur i frisk luft. Også når vi jobber hjemmefra, har vi en tendens til å trekke oss gjerne inn i våre egne fire vegger. Selv om høst- og vinterdager gir lavere lavere lysintensitet enn om sommeren, har kroppen likevel godt av naturlig dagslys på disse årstidene. Det fører til frigjøring av lykkehormonet serotonin, som løfter humøret og motvirker depresjon. Så hvorfor ikke la bilen stå og heller gå eller sykle korte strekninger? Det er ikke bare bra for ditt eget velvære, men også for miljøet.

Tips 3: Ha en arbeidsplass med rikelig med dagslys

Enten du jobber hjemme eller et annet sted, bør du ideelt sett ha et arbeidsmiljø med rikelig dagslys. Hvis du plasserer deg på et lyst sted ved siden av et vindu betyr at du drar nytte av ekstra naturlig dagslys innendørs - selv om det ikke er noen erstatning for å gå ut. Et ideelt kontorbelysningssystem bør endre fargetemperatur gjennom temperatur i løpet av dagen, for å støtte de ansatte i faser med høy konsentrasjon eller avslapning. Dette øker motivasjonen og produktiviteten. Den plassbesparende TL 35 gir en ekstra dose dagslys ved skrivebordet. Med 3 justerbare fargetemperaturer som etterligner en solskinnsdag, 4 dimbare lysstyrkenivåer og en belysningsintensitet på ca. 10 000 lux ("terapi"-innstilling, avstand: 13 cm), er denne dagslysterapilampen ideell som tilbehør mens du arbeider.

Tips 4: Tilbring lunsjpausen utendørs

Hvis du går hjemmefra om morgenen mens det fortsatt er mørkt, og ikke kommer tilbake før sent på kvelden, har du kanskje liten mulighet til å gi kroppen tilstrekkelig med dagslys. Det hjelper hvis du gjør en innsats for å tilbringe lunsjpausen utendørs - og i tillegg ta en matbit sammen med en hyggelig kollega og deretter gå en tur i snøen er dessuten også en god stressforebygger.

Spesialist for helse og velvære. Vi vil at du skal føle deg bra!

Vi tilbyr et utvalg på mer enn 500 produkter, og siden 1919 har vi levert produkter for helse og velvære.

Fra medisinske produkter som er spesialisert på forebygging og diagnose, til vekt- og diagnoseprodukter, samt terapiapparater og massasjeapparater fra velværekategorien, til vårt aktive utvalg, bestående av aktivitetssensorer og pulsmålere, kan du finne alt som utgjør en moderne og sunn livsstil. I kategoriene skjønnhet og babypleie kan du også finne profesjonelle produkter for å støtte ditt daglige liv. Ved å kontinuerlig tilpasse oss nye trender og ta hensyn til kundenes behov, tilbyr vi et komplett utvalg av produkter, fra innstegsmodeller til avanserte produkter. Derfor samarbeider vi med førsteklasses institutter, partnere og rådgivere!

La deg inspirere av våre nye produkter og nyt den rene livsgleden med Beurer!

Magnus Hartzell

Pressekontakt Presskontakt 0704711631

Alt for helse og velvære

Spesialist for helse og velvære. Vi vil at du skal føle deg bra!

Fra medisinske produkter som er spesialisert på forebygging og diagnose, til vekt- og diagnostiske produkter, samt terapiapparater og massasjeapparater fra velværekategorien, til vårt aktive utvalg, bestående av aktivitetssensorer og pulsmålere, kan du finne alt som utgjør en moderne og sunn livsstil. I skjønnhets- og babypleieavdelingene kan du også finne profesjonelle produkter for å støtte ditt daglige liv. Ved å kontinuerlig tilpasse oss nye trender og ta hensyn til våre kunders behov, tilbyr vi et komplett utvalg av produkter, fra innstegsmodeller til avanserte produkter. Derfor samarbeider vi med førsteklasses institutter, partnere og rådgivere!

La deg inspirere av våre nye produkter og nyt den rene livsgleden med Beurer!

Beurer (Wellectronics AB)

HAMNGATAN 11 B