Gå videre til innhold
BERGANS I BYEN: Anne Granerud jobber med reparasjon i Bergans og gleder seg til å reparere turklær i Trondheim på lørdag. Foto: Bergans

Feirer gjenåpning med gjenbruk

Bergans-butikken i Trondheim har i lenger tid vært stengt på grunn av bygningsarbeider. På lørdag åpner butikken igjen, og det feires på litt utradisjonelt vis.

– Her blir det ikke åpnings-salg, men en hyllest til alle de brukte produktene våre. I Bergans er vi opptatt av at produktene vi lager skal vare så lenge som mulig, så hva er vel mer naturlig enn å markere en gjenåpning med gjenbruk, spør bærekraftsansvarlig i Bergans, Yngvill Ofstad.

På lørdag kommer Bergans’ sybil til butikken. Denne har med seg brukte Bergans-produkter som skal selges. I tillegg kan kunder som har turklær de vil pante kan ta med disse og få 30 % i avslag på neste kjøp.

De brukte produktene som selges er samlet inn gjennom nettopp denne panteordningen. Produktene er vasket og kvalitetssjekket og godkjent av ekspertene på Bergans’ egen systue.

Sybilen vil også tilby reparasjon av turklær av alle merker. Alt som kan fikses på stedet tas imot. Reparasjon på stedet koster ca. 200 til 300 kroner per produkt. Større reparasjonsjobber på Bergans-produkter kan leveres inn til reparasjon til ordinær pris.

Vet at folk i Trondheim vil ta vare på turklærne sine
– Et av de viktigste miljøtiltaket vi alle kan gjøre er å ta vare på de tingene vi allerede har. Derfor må vi gjøre det så enkelt som mulig å forlenge levetiden til produktene våre. Vi reiser rundt og reparerer og selger brukt der folk er, forteller Ofstad.

Sybilen har besøkt Bergans-butikken i Trondheim et par ganger tidligere, og da har det vært bra trøkk i butikken og tidvis kø for å få reparert turklær og for å få tak i de beste brukt-skattene.

– Vi ser veldig fram til å komme til Trondheim igjen. Det var enormt stor pågang sist, så vi vet at folk i denne byen både har et engasjement for bærekraft – og har et nært og kjært forhold til turklærne sine. Nå pakker vi sybilen med symaskiner og brukte Bergans-produkter til salgs, sier Ofstad.

Her finner du reparasjon og bruktsalg hos i Bergans Trondheim

Bergans Brand store, Nordre gate 12, 7011 Trondheim

Lørdag 15. juni kl. 10.00 – 18.00

- Alt om arrangementet her

- Les mer om sybilen

Bli med sybilen på tur; følg @bergansofnorway på Instagram

Kontaktperson i Bergans:

Yngvill Ofstad, Bærekraftsansvarlig, yngvill.ofstad@bergans.no

/ 99 72 20 11

Emner

Bergans of Norway har blitt drevet av dedikerte og lidenskapelige friluftsfolk i over 100 år. Med den norske naturen som lekegrind og erfarne polfarere og eventyrere på laget, utvikler vi teknisk bekledning og funksjonelt turutstyr av høy kvalitet. Alltid med mål om å gi deg den gode naturopplevelsen – uansett sesong og aktivitet. Som ekte turfolk legger vi vår stolthet i å påvirke naturen og miljøet i minst mulig grad. Derfor jobber vi hver dag for å gjøre vår drift mer bærekraftig og ansvarlig, slik at kommende generasjoner også skal få glede av naturen. Les mer om oss på bergans.no.

Ronny Hammer

Pressekontakt Brand Director Merkevare og kommunikasjon +47 90 11 09 62
Anders Johannessen

Pressekontakt Brand Information Manager Merkevare og kommunikasjon (+47) 92 82 02 40

Om oss

Som ekte turfolk legger vi vår stolthet i å påvirke naturen og miljøet i minst mulig grad. Derfor jobber vi kontinuerlig for at vår drift skal være ansvarlig, og sikre at også kommende generasjoner skal få glede av naturen.

Les mer om oss på bergans.no.

Bergans of Norway

Hagaløkkveien 13