Gå videre til innhold
Birgitte Tautra Vegsund er ny destinasjonssjef for Basecamp Explorer på Svalbard.

Ny destinasjonssjef for Basecamp Explorer Spitsbergen

Birgitte Tautra Vegsund blir ny destinasjonssjef for Basecamp Explorer Spitsbergen AS. Vegsund kommer fra stillingen som salgssjef i samme selskap, og har omfattende erfaring med reiselivsdrift på Svalbard.

«Birgitte har inngående kjennskap til organisasjonen, og drives av å skape uforglemmelige og bærekraftige opplevelser i Arktis. Hun har fokus på en gjennomgående historieformidling i kundereisen, samtidig som hun har kompetanse på sikre og bærekraftige operasjoner på Svalbard», sier Jan Sverre Sivertsen, styreleder i Basecamp Explorer Spitsbergen AS

Vegsund har bodd i Longyearbyen siden 2018, og startet samme år som salgssjef i Basecamp Explorer.

– Opplevelsesreiser i Arktis bør aldri bli hyllevare. Vi har som mål at gjestene skal reise fra Svalbard med økt kunnskap og respekt. Vi er like mye historie- og kunnskapsformidlere som vi er tilretteleggere av opplevelser, sier Birgitte Tautra Vegsund.

– Utestasjonene Isfjord Radio Adventure Hotel og Nordenskiöld Lodge stiller store krav til logistikk og sikkerhet, og reiselivet på Svalbard er underlagt Norges strengeste miljøvernlov. Det er utfordrende, men også utviklende.

Som ett av flere tiltak er reiselivsnæringen her i nord samlet om å motivere gjestene til lengre opphold, for å redusere klimaavtrykket for hver reisende.

Vi i Basecamp Explorer Spitsbergen skal videreutvikle våre unike produkter, og sammen med våre eiere sørge for lønnsomhet uten å måtte øke volum.

Birgitte Tautra Vegsund etterfølger Renate Pedersen som destinasjonssjef for Basecamp Explorer Spitsbergen, og tiltrer stillingen 1. august 2024.

– Jeg ser frem til å videreføre det solide arbeidet som er lagt ned i selskapet siden 1998, og har som ambisjon å bidra til at reiselivsnæringen i nord utvikler seg i harmoni med den naturen vi formidler.

Basecamp Explorer Spitsbergen AS tilbyr overnatting og opplevelser i Svalbards villmark, ved utestasjonene Isfjord Radio Adventure Hotel og Nordenskiöld Lodge. I tillegg har bedriften Basecamp Hotel og Fangststasjonen i Longyearbyen.

Basecamp Explorer Spitsbergen inngår i 620Nord Hotels og Adventures, med hovedkontor i Ålesund.

Kategorier

Entusiastisk formidler av Svalbards historie, kultur og natur. Respektfull arrangør av turer i arktisk ekspedisjonsånd. Kåret til Norges beste leverandør av opplevelser 2023.

Cecilie Feen

Pressekontakt Kommunikasjonsansvarlig +47 48 34 18 72
Birgitte Tautra Vegsund

Pressekontakt Salgssjef Salg +47 916 20 448

Erfaren tilbyder av arktiske opplevelser i ekspedisjonsånd

Entusiastisk formidler av Svalbards historie, kultur og natur. En annerledes turoperatør, som tilrettelegger for sjelsettende, arktiske eventyr. Karakteristiske overnattingstilbud, med utestasjonene Isfjord Radio Adventure Hotel og Nordensköld Lodge beliggende langt utenfor allfarvei.
Med erfaring, kunnskap og glede tar vi med gjestene våre på små og store ekspedisjoner i Arktis.

Basecamp Explorer Spitsbergen AS

Vei 223 6 - 9170 Longyearbyen