Litium tar Ateles til Microsoft-verdenen

Ateles har inngått en samarbeidsavtale med Litium, produktleverandør for e-handel, Internett og produkthåndtering. Selskapene har også lagt en strategi for hvordan de skal vokse sammen.

Det er blitt perfekt match mellom Ateles og Litium.
- Ateles har et godt renommé, gode referanser og en bra historikk gjennom mange år med kunnskap og erfaring innen e-handel. De er seriøse og har en plan for hvordan de skal utvikle seg. Der kan vi komplettere med våre produkter på en god måte. Det stemmer veldig bra mellom oss, sier Mathias Bransmo, partneransvarlig i Litium.

Litium har produktene og Ateles har e-handelløsningen. En del av samarbeidet vil innrettes mot Norge, der begge selskapene har kunder og gjerne vil vokse.
- Vi har flere felles prospekter som vi bearbeider, og det tar nok ikke lang tid før det første oppdraget kommer, mener Mathias Bransmo.

For Ateles innebærer samarbeidet en stor investering ved å ta inn en ny plattform i porteføljen, med opplæring av personalet så de blir like godt kjent med Litium som med de tidligere plattformene. Men også store muligheter.
- Vi får tilgang til en del av markedet der vi ikke har vært tidligere, Microsoft-verdenen, i og med at Litiums plattform er bygd på .Net. Litium har en sterk plattform, og våre forventninger er at vi sammen skal få fornøyde kunder som kan utvikle sin e-handel på best mulig måte, sier Mats Lundström, daglig leder i Ateles.

For mer informasjon
Mats Lundström, daglig leder i Ateles, +46 709 57 53 24, mats.lundstrom@ateles.se
Mathias Bransmo, partneransvarlig i Litium, +46 70 788 551 80, mathias.bransmo@litium.se

Om Ateles
Ateles utviklar virksomhetsfremmende e-handelløsninger til selskaper som vil gjøre bedre forretninger via nettet. Vi er overbevist om at smart e-handel gir stabil framgang. Vi har virksomhet i Sverige og Norge.
Les mer på www.ateles.se

Om Litium
Litium Affärskommunikation AB ble grunnlagt i 1998. Siden den gang har vi hjulpet over 700 kunder med å få ny virksomhet på Internett gjennom våre ledende produkter Litium Studio og Litium Scensum. I dag er vi 75 engasjerte medarbeidere på kontorene i Jönköping, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Shanghai og Lviv.
Les mer på www.litium.se

• e-handel