ASICS blir offisiell leverandør av løpesko og tekstiler til Oslo Maraton

Det internasjonale varemerket for sportsutstyr ASICS har undertegnet strategisk samarbeidsavtale med SK Vidar/Oslo Maraton om å bli arrangementets offisielle leverandør av løpesko og tekstiler.

SK Vidar arrangerer helgen 24. og 25. september følgende løp; barnas maraton, 3km, 10km, ½ maraton og maraton. ASICS vil være sponsor for alle disse arrangementene. I tillegg er ASICS sponsor for trenerne til Oslo Maraton’s løpegrupper.

Den langsiktige avtalen som ble signert den 20. januar 2011, understreker ASICS aktive støtte og deltagelse innen kategorien running.

ASICS er allerede sponsor til noen av verdens største maraton, som New York, Tokyo, Paris og Stockholm. Oslo Maraton er nå en del av denne eksklusive klubben.

Den nye avtalen med Oslo Maraton er ASICS’ største engasjement noen gang innen løp i Norge.

Daglig leder i ASICS Norge, Magne Wesche sier følgende: Vi er veldig fornøyd med å knytte merkenavnet vårt til Oslo Maraton. Vårt mål er å være med å løfte arrangementet videre på alle mulige måter. Oslo Maraton blir et viktig arrangement i vår videre satsing innen kategorien ”Running”.

– Vi er utrolig glade for å få ASICS inn som en strategisk samarbeidspartner, forteller daglig leder Tony Isaksen i Sportsklubben Vidar. Felles verdier som mangfold, kvalitet og løpsglede vil sørge for å forsterke den folkefesten Fokus Bank Oslo Maraton har blitt.

• oslo maraton
  • løpesko
  • offisiell leverandør
  • asics running