Nye sakprosatitler i november

Nye sakprosatitler i november

Bli kjent med Gjert Ingebrigtsens metode, bli med på innsiden av Arbeiderpartiet og bli med Kripos i kampen mot organisert kriminalitet. Og Dag Erik Pedersen har intervjuet et utvalg av de mest profilerte deltakerne i Mesternes mester på jakt etter svarene vi aldri fikk på TV.

2. november: Tillitsmannen Martin Kolberg Hege Ulstein

Martin Kolberg er «Arbeiderpartiet på to bein». Gjennom fem tiår har han jobbet tett på Trygve Bratteli, Reiulf Steen, Gro Harlem Brundtland, Thorbjørn Jagland, Jens Stoltenberg og Jonas Gahr Støre. I Tillitsmannen forteller Kolberg åpent om dramatiske hendelser i partiets - og Norges - nyere historie. Han har opplevd det meste fra innsiden: EF-kampen, Gros vei til makt, striden mellom Stoltenberg og Jagland, tilblivelsen av den rødgrønne regjeringen, Valla-saken, det sviende nederlaget i 2017 og Giske-saken.

Kolberg har opplevd svik, forbigåelser og ødelagte vennskap, men alltid stilt lojalt opp for partiet. Han er ofte blitt oppfattet som stiv og tilknappet, men det er langt fra hele sannheten. Det er en varm, humørfylt og følsom representant for «grunnfjellet» som trer fram i denne fortellingen, medrivende ført i pennen av Hege Ulstein.

. november: Skyggejakt Malin Stensønes

Våren 2018 innleder seksjonen for organisert kriminalitet i Kripos skjult etterforskning av aktører som forsyner gjengmiljøet i Oslo med narkotika. Målet er å pågripe bakmenn. Operasjonen resulterer i norgeshistoriens største beslag av hasj, samt store mengder amfetamin, kokain, MDMA og opiater. Omkring femti personer pågripes i et trettitalls straffesaker.

Organisert kriminalitet er grenseoverskridende, metodene sofistikerte og voldspotensialet stort. Transnasjonale nettverk står blant annet bak overgrep mot barn, menneskesmugling, korrupsjon, hvitvasking, datasvindel og bedragerier. Enorme verdier står på spill, og konsekvensene rammer oss alle.

Både Kripos og Oslo Politidistrikt har nøkkelroller i kampen mot organisert kriminalitet. Forfatteren følger flere store operasjoner og får et unikt innsyn i politiets skjulte arbeidsmetoder.

12. november: Mesterne Dag Erik Pedersen

De har knust rekorder og blitt historiske for sine TV-prestasjoner. De har utfordret tyngdekraft, utholdenhet, hurtighet og vinnervilje. De har engasjert oss, samlet nasjonen - og gjort oss stolte.
Nå er Mesterne igjen klare til å gi alt - i bokform.

I løpet av 12 sesonger har 123 deltagere vært med i Mesternes Mester. Hva er det med disse utøverne som får oss til å ønske å være på samme lag som dem? Hvorfor ble de mestere i sin idrett og rollemodeller for så mange? Og hva kan de lære oss om trening og tankesett som vi kan bruke i egne liv?

Dag Erik Pedersen har intervjuet et utvalg av de mest profilerte deltakerne på jakt etter svarene vi aldri fikk på TV. Boka inneholder også mesternes treningstips som passer for alle, enten du vil bli ekspert på nittigraderen eller bare bli i litt bedre form.

19. november: Gjerts metode Gjert Ingebrigtsen og Frode Saugestad

Sommer-OL i Tokyo. Jakob Ingebrigtsen tar gull på 1500 meter. Uten Gjert og hans metode hadde det ikke gått. Hva er hemmeligheten? Hva kan vi andre lære av supertreneren og vinnerskallene han jobber med?
Gjert Ingebrigtsen forteller på sin direkte måte hva som skal til for å nå målene dine, om mentale muskler og indre motivasjon - og om hvordan det er mulig å gjenskape suksess slik Team Ingebrigtsen har gjort. Disiplin og gjennomføringsevne er nøkkelen. Gjert overlater ingenting til tilfeldighetene, alt skal måles og evalueres.

Gjert og løpersønnene har oppnådd formidable resultater ved å dyrke sin egen stil og bygge en prestasjonskultur. Men en ting står fast: ingen blir ikke gode alene. Her er tips om hvordan du kan lede deg selv og andre til å oppnå gode resultater - sammen.

Pressekontakt Markedssjef Barn og ungdom 99267713

Marit Grue