Finske Remeli Oy åpner dører for tradisjonsrike Arom-dekor Kemi.

Finske Remeli Oy åpner dører for tradisjonsrike Arom-dekor Kemi.

Arom-dekor Kemi Oy har undertegnet en samarbeidsavtale med finske Remeli Oy. Målet med avtalen er å utvikle Arom-dekors virksomhet i den finske detaljhandelen. Remeli Oy ble grunnlagt i 2016 og er ett import- og grossistselskap. Arom-dekor Kemi er Nordens ledende produsent av nitrogenoksid-reduserende AdBlue®-produkter og andre kjøretøyskjemikalier. Sortimentet består blant annet av spylevæske, frostvæske, bensin til små maskiner og bilrengjøringsmiddel og også andre kjemiske produkter for både industrien og konsumenter.

Arom-dekors hjemmemarked er Sverige og Norge. Mesteparten av produksjonen skjer i Skandinavias mest moderne kjemifabrikk, utenfor Borås i Sverige.

«Arom-dekor har en lang historie og ett sterkt fotfeste i Sverige og Norge, og driver å starte virksomhet i Finland. Remels oppgave er å åpne dørene til den finske detaljhandelen», forteller Remels adm. Direktør Lauri Lehtikangas. Egen produksjon, fleksible forpakningsmuligheter og skreddersydd distribusjon gjør Arom-dekor til pålitelig og konkurransekraftig leverandør som er verdt og se nærmere på», legger Lehtikangas til.

De seneste årene har Arom-dekor ekspandert gjennom oppkjøp av norske Merco AS og 70 prosent av aksjene i AdChemicals Oy. Selskapet har bygget en produksjonsfabrikk i Kouvola og startet produksjonen i starten av 2019. Fabrikken i Kouvola produserer blant annet AdBlue®-produkter.