Apotek 1 åpner Norges største kjøpesenterapotek!

Apotek 1 åpner Norges største kjøpesenterapotek!

24. oktober klippes snoren for det tredje storkonseptapoteket i Apotek 1-kjeden. Denne gangen er det Apotek 1 Sørlandssenteret som er flyttet og bygget om, i det som blir Norges største kjøpesenter.

– Som kristiansander er det spesielt morsomt at vi velger å bygge vårt aller flotteste apotek her i Kristiansand, og det med utgangspunkt i et fantastisk kjøpesenter, sier Knut Arne Colbjørnsen, kjededirektør i Apotek 1.

- Apoteket har gått fra å være et sted hvor du hentet resepten din, til å bli et sted hvor du i tillegg får helhetlig rådgivning om helse, kosthold og bruk av legemidler. Storkonseptet representerer fremtidens apotek med et stort og variert utvalg av kvalitetsprodukter innen helse- og velvære, samtidig som vi styrker det tradisjonelle apoteket med enda større grad av personlig rådgivning. Med et stort og variert utvalg av gode produkter, og engasjerte medarbeidere som bryr seg om hver enkelt kunde som kommer i apoteket, ønsker vi å vise at vi virkelig står for at vår kunnskap er kundens trygghet, forteller kjededirektør Colbjørnsen videre.

Det nye apoteket er i underkant av 500 kvm og skal ha fokus på 4 kjerneområder:

• Tradisjonelt apotek: Funksjonelt og kundevennlig område for å få ekspedert resepter, stort og bredt utvalg av reseptfrie legemidler og medisinske forbruksartikler
  • Hudpleie: Et eget område med et bredt og mangfoldig utvalg av kvalitetssikrede produkter innenfor velvære, helse-, og hudpleie.
  • Kampanjer: En egen handlegate med fokus på månedlige kampanjer og sesongprodukter
  • Reise: Alt av relevante produkter innenfor reise i egne reoler, slik at kundene enkelt finner alt på ett sted.

Bedre tilrettelagt for personlig rådgivning

Apotek 1 Sørlandssenteret vil få ekstra kapasitet til ekspedering av resepter sammenlignet med andre, tradisjonelle apotek. Apoteket vil også ta i bruk en ny type innredning som setter kundemøtet og skreddersydd rådgivning i fokus.

-Vårt ønske er at alle kunder som besøker apoteket blir inspirert til å ta vare på egen helse, oppsummerer Colbjørnsen.

Skiltingen i apoteket er utformet på en slik måte at det skal være lett for kundene å finne produkter og informasjon om de enkelte produktene.

- Jo bedre kunnskap kundene våre har, jo bedre valg kan de ta i dialog med oss. Vi er derfor opptatt av å lage tydelige informasjonsetiketter som er lett å forstå, forteller Øyvind Rydland, som er leder for kategoriutvikling i Apotek 1-kjeden.

-Alle ekspedisjonspunktene for resepter er laget for å ivareta diskresjon for kundene. Videre er det lagt opp til at det skal være enkelt å gi god rådgivning i form av materiell og hyppig brukte tilleggsprodukter. I tillegg er vi opptatt av å lage gode arbeidsstasjoner for våre ansatte forteller Rydland.

Engasjerte medarbeidere

Apoteker Martin Jamil forteller at det har vært hektiske dager, og roser personalet for innsatsen med å flytte fra det gamle apoteket og gjøre det nye klart til åpning.

-Vi er veldig fornøyde med de store og flotte lokalene i den nye delen av Sørlandssenteret, og gleder oss til å ta i mot både nye og gamle kunder. Med 5 reseptkasser og 4 kasser ute i kundeområdet er vi godt rustet til å gi våre kunder rask service, samtidig som vi ivaretar profesjonell og diskret kunderådgivning.  Plasseringen er også perfekt, rett ved en av hovedinngangene midt på senteret, med mange parkeringsplasser og handikapplasser, sier den entusiastiske apotekeren.

Martin forteller at dette ikke bare skal være et stort apotek med et stort varesortiment. – Vi skal også være ”store” på kundeservice, og tar mål av oss til å bli størst også på det!

Kontaktinformasjon:

Kommunikasjonssjef Hilde Ariansen, tlf 91588972
Kjededirektør Knut Arne Colbjørnsen, tlf 91866061

Apotek 1 er landets største og ledende apotekkjede, og har i dag over 290 apotek spredt over hele landet. Kjernen for vår virksomhet er kompetanse og kvalitet. Vår ambisjon er å leve opp til vårt slagord ”Vår kunnskap- din trygghet”, i alle våre kundemøter. Apotek 1 sine kunnskapsrike medarbeidere skal gjennom sin rådgivning og oppfølging skape bedre helse og økt velvære for våre kunder.