Kevin De Bruyne, Photo Dave Thompson

Pressemelding -

Viaplay Group og Allente legger til Premier League i sin norske distribusjonsavtale

• Premier League blir tilgjengelig for Allentes abonnenter – både vanlige forbrukere og B2B-kunder – gjennom Viaplay Group sin strømme- og tv-pakke.
  • Viaplay viser 380 direktesendte Premier Lague-kamper hver sesong.
  • Tilgangen til verdens mest populære fotballiga legges til Viaplay Group og Allentes nåværende distribusjonsavtale.

Viaplay Group og den nordiske tv- og bredbåndsleverandøren Allente inkluderer Premier League-fotball i sin langsiktige distribusjonsavtale i Norge. Fra og med august kan Allentes kunder nyte 380 direktesendte kamper fra verdens mest populære fotballiga hver sesong, gjennom Viaplay Groups strømme- og tv-pakke. Det inkluderer den norske superstjernen Erling Braut Haaland sin debutsesong i Manchester City.

Allentes abonnenter, både vanlige forbrukere og B2B-kunder, får muligheten til å se Premier League. Enten som en del av Viaplays strømmepakke Viaplay Total, eller gjennom V Premium – et innovativt hybridtilbud som inkluderer fem nye premium lineær-tv-kanaler dedikert til Premier League, samtlige V sport-kanaler og Viaplays Film & Series-strømmepakke.

Kim Poder, kommersiell direktør i Viaplay Group: «Det er en prioritet for oss at så mange norske supportere som mulig får muligheten til å glede seg over Viaplays Premier League-dekning. Allente har en bred rekkevidde i dette viktige markedet og deres kunder får nå muligheten til å velge mellom et rent strømme- eller hybridprodukt for å få tilgang til Viaplays unike sport- og underholdningstilbud».

Jonas Gustafsson, administrerende direktør i Allente: «Vi ser frem til å fortsatt levere Premier League til norske hjem, puber og utesteder gjennom vårt partnerskap med Viaplay Group. Premier League er kronjuvelen blant sportsrettigheter og avtalen med Viaplay Group passer vår strategi om å tilby premiumsport til norske supportere perfekt».

Viaplay Group og Allente har en eksisterende, nordisk distribusjonsavtale som dekker Viaplay, premium V sport- og V film-kanaler, samt lokale tv-kanaler.

Utover Premier League er Viaplay det norske hjemmet for FIS-vintersport, Bundesliga, EFL Championship, Carabao Cup, FA-cupen, UEFA Europa League og UEFA Conference League, Formel 1, IHF og EHF handball, NHL og mye mer.

Om Allente

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Om Viaplay Group

Viaplay Group AB (publ) er den internasjonale streamingutfordreren. Strømmetjenesten vår Viaplay er tilgjengelig i alle nordiske og baltiske land, Polen, USA og Nederland, og vi ekspanderer raskt med lanseringer i Storbritannia i 2022, etterfulgt av Canada, Tyskland, Østerrike og Sveits i 2023. Viaplay vil ha et marked tilstedeværelse i minst 21 land ved utgangen av 2023, inkludert minst fem partnermarkeder for selskapets merkevareinnholdskonsept, Viaplay Select. Hver dag underholder vi millioner av kunder med vårt unike innholdstilbud, som inkluderer anerkjente Viaplay Originals og et unikt sett med førsteklasses live-sporter. Fra strømming til TV-kanaler, radiostasjoner og produksjonsselskaper, vårt mål er å formidle historier, berøre mennesker og utvide perspektiver. Viaplay Group er notert på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør +46736992665

Allente er en nordisk underholdnings-distributør som tilbyr TV- og streamingløsninger av høy kvalitet via satellitt og bredbånd til en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, fungerende administrerende direktør er Mahmoud Mustapha. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Snarøyveien 30
1331 Fornebu