Prisvinnende tv-boks lanseres i Norge

Prisvinnende tv-boks lanseres i Norge

Den nordiske tv-distributøren Allente lanserer tv-boksen Allente 1 i Norge. Boksen var en av de første til å integrere Google Common Broadcast Stack i en Androidbasert tv-boks. «Lanseringen av Allente 1 er en viktig milepæl for både oss, våre kunder og partnere», sier Jon Espen Nergård, teknologidirektør i Allente.

Allentes nye tv-boks Allente 1 fikk mye oppmerksomhet allerede før lanseringen, da selskapets teknologidirektør Jon Espen Nergård ble tildelt prisen Video Technologist of the Year for arbeidet med å integrere Google Common Broadcast Stack i boksen på rekordtid.

Når boksen nå lanseres i det norske markedet er det med både doblet kapasitet og minne sammenlignet med Allentes tidligere boks OnePlace, hvilket gjør denne utgaven både raskere og mer stabil – både når det kommer til navigering, kanalbytte og generell ytelse.

«Lanseringen av Allente 1 er en viktig milepæl for både oss, våre kunder og partnere. Denne boksen gjør seg godt i hjemmet med sitt flotte design, og gir en tv-opplevelse som vi vet at våre kunder kommer til å sette stor pris på – inkludert rask og stabil navigering mellom kanaler og strømmetjenester. Vi ser veldig frem til å få presentere denne tv-boksen for våre norske kunder», sier Jon Espen Nergård, teknologidirektør i Allente.

Fungerer for både parabol og strømming

Allente 1 fungerer for både parabol-tv-kunder og de strømmekundene som vil strømme via en tv-boks. I løpet av året vil det også legges til tjenester i boksen som tar sikte på å gjøre tv-opplevelsen enda bedre.

«Vi lanserte den nye strømmetjenesten Allente Stream tidligere i år, ettersom vi ser at folk i stadig større grad ønsker en kombinasjon av tv-kanaler og strømmetjenester – og at de også ønsker å kunne strømme sine tv-kanaler. Med den nye tv-boksen gir vi alle våre kunder muligheten til å ha alt samlet på ett sted», sier Mahmoud Mustapha, kommersiell direktør i Allente.

Allente 1 er på samme måte som selskapets forrige boks OnePlace Androidbasert, og er derfor en del av Googles økosystem som gir tilgang til YouTube, Google Play, Chromecast, Google stemmesøk, Google Assistant og spillplattformen Stadia.

Hvis du som journalist har lyst til å teste tv-boksen Allente 1, ta kontakt!

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og NENT Group.

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør +46736992665

Allente er en nordisk underholdnings-distributør som tilbyr TV- og streamingløsninger av høy kvalitet via satellitt og bredbånd til en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, fungerende administrerende direktør er Mahmoud Mustapha. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Snarøyveien 30
1331 Fornebu