Roger von Zernichow, ny norgessjef i Allente

Allente rekrutterer ny norgessjef fra egne rekker

Allente annonserer i dag endringer i sin ledergruppe. Selskapet har utnevnt Roger von Zernichow som ny leder for Allente Norge, med virkning fra 1. juli. Svein Erik Santiago Davidsen, som har vært norgessjef siden Viasat og Canal Digital ble til Allente i mai 2020, har valgt å forlate selskapet til fordel for en annen jobb. «Svein Erik har bidratt enormt til Allentes fremgang og vi ønsker ham alt godt. Med Roger i rollen får vi en svært erfaren og høyt respektert etterfølger», sier Mahmoud Mustapha, kommersiell direktør i Allente.

Da Allente ble opprettet i mai 2020 var det med Svein Erik Santiago Davidsen som leder for den norske delen av organisasjonen. To suksessfulle år senere har Davidsen valgt å takke ja til en ekstern rolle. Han erstattes av Roger von Zernichow, som nå er leder for Allentes B2B-virksomhet. Von Zernichow har hatt ledende stillinger, både eksternt, i Canal Digital og i Allente, og er dermed en naturlig etterfølger i rollen som norgessjef.

«Vi har full forståelse for Svein Eriks beslutning om å utforske nye muligheter, etter mange suksessfulle år i både Canal Digital og Allente. Han har bidratt sterkt til Allentes fremgang og vi ønsker ham alt godt. Med Roger i rollen får vi en svært erfaren og høyt respektert etterfølger som jeg vet at raskt kommer til å sette sitt eget preg på den norske organisasjonen og virksomheten», sier Mahmoud Mustapha, kommersiell direktør i Allente.

Roger von Zernichow tiltrer rollen som leder for Allente Norge 1. juli 2022. Prosessen med å rekruttere en ny B2B-direktør er i gang, og von Zernichow vil inntil videre fortsette å ha ansvaret for B2B i tillegg til rollen som leder for Norge.

«Å bli leder for Allente i Norge kjennes som et naturlig neste steg. Jeg gleder meg veldig til å få jobbe med denne fantastiske gjengen i et spennende marked, der vi nylig har lansert nye produkter, som trådløst bredbånd og vår populære strømmetjeneste, Allente Stream. Jeg tar med meg nyttige erfaringer også fra B2B-virksomheten i den nye rollen og gleder meg til full fart fra dag én», sier Roger von Zernichow.

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør +46736992665

Allente er en nordisk underholdnings-distributør som tilbyr TV- og streamingløsninger av høy kvalitet via satellitt og bredbånd til en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, fungerende administrerende direktør er Mahmoud Mustapha. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Snarøyveien 30
1331 Fornebu