Øverst fra venstre: Mr. Abdulaziz S. Shafi, SVP Digital and IT, Mr. Motaz A. Mashouk, Senior VP Project Management Upstream & Downstream, Mr. Nayef AlOtaibi, VP of Digital Transformation & Chief Digital Officer, Mr. Jarle Skrebergene

Aramco Ventures investerer i Aize

(OSLO 07.09.23): Aramco Ventures har investert i Aize AS ved å kjøpe en andel på 7.4% i Aize Holding.

Aize utvikler industriell programvare som effektiviserer prosjektgjennomføring, drift og vedlikehold i energibransjen. Aize legger til rette for bedre samhandling ved å la brukerne søke, visualisere og navigere i digitale versjoner av installasjonene de kontrollerer.

I forlengelsen av investeringen, har partene inngått en intensjonsavtale om å forsterke sitt samarbeid ved å evaluere bruken av Aize på utvalgte Aramco-installasjoner, med mål om å formalisere dette gjennom et kommersielt partnerskap.

Categories

Aize akselererer digitaliseringen av industrien, både innen prosjektgjennomføring og drift. Aize lar brukerne søke, visualisere, navigere og samarbeide i digitale versjoner av installasjonene de kontrollerer. Aize utvikles av og for domene-eksperter, og er basert på 30 år med programvareerfaring og 180 år med industrihistorie som en del av Aker-gruppen. Aize har kontorer i Norge, Storbritannia og USA. For mer informasjon, besøk https://www.aize.io.