Verdens mest kjente LEGO ® kunstutstilling som består av over 1 million LEGO ® klosser er en unik opplevelse.

Verdens mest kjente LEGO ® kunstutstilling kommer til Hadeland Glassverk i sommer!

Utstillingen Art of the Brick som har kommet inn på CNNs liste over "Må-se"-utstillinger, kommer til Hadeland Glassverk. Utstillingen tar deg med inn i en livlig og fargerik verden med nærmere 100 verk som begeistrer både voksne og barn.

Kort om utstillingen

Utstillingen har turnert i over 100 byer i 24 land og endelig kommer utstillingen Art of the Brick til Jevnaker og Hadeland Glassverk. Det er aller første gang utstillingen er i Norge og dette vil bli en stor publikumsattraksjon. Utstillingen tar deg med inn i en livlig og fargerik verden. Kunstneren, Nathan Sawaya, har brukt mer enn 1 million Legoklosser og har skapt over 100 verk som begeistrer både voksne og barn.

Utstillingen åpner lørdag 11. mai klokken 12:00 og varer frem til 15. september.

Verdens mest kjente LEGO ® kunstutstilling

Opplev Lego på en helt ny måte i denne eventyrlige utstillingen, hvor kunstner Nathan Sawaya har laget rekonstruksjoner i Lego-klosser av alt fra verdens mest kjente kunstverk, til jungeldyr og dagligdagse gjenstander og sine fortolkninger av menneskelige følelser.

Ikke gå glipp av denne spennende utstillingen sett av over 10 millioner mennesker over hele verden!

Slipp kreativiteten løs!

La deg inspirere av utstillingen og utforsk Hadeland Glassverk sitt leke- og byggeområde for å lage dine egne LEGO-skulpturer! Du finner også en flott gavebutikk med LEGO-varer.

Utstillingen holder åpent alle dager i perioden 11. mai-15. september

Åpningstider:

11.mai-21. juni

Mandag-fredag: 10-16

Lørdag-søndag: 11-17

22. juni-11. august

Mandag-søndag: 10-18

12. august-15. september

Mandag-fredag: 10-16

Lørdag-søndag: 11-17

Billetter kjøpes på Ticketmaster eller i døren på Hadeland Glassverk. Billettpriser:

Voksen: 245,-

Barn (4-16 år)/honnør: 195,-

Familie: 795,-

Barn under 4 år kommer inn gratis

Utstillingen passer for alle aldre og er tilgjengelig for rullestolbrukere.

Varighet for besøket: Du kan beregne å bruke ca. 60 minutter inne i utstillingen.

Sommeren på Hadeland Glassverk:

Hadeland Glassverk er et populært turistmål hele året, og særlig på sommeren.

Denne sommeren kan du i tillegg til Lego-kunstutstillingen, Art of the Brick, også oppleve en salgsutstilling med den folkekjære kunstneren Bjørg Thorhallsdottir som viser grafiske arbeider og malerier. Utstillingen finner sted i Glasshytta og har gratis inngang.

Ingen sommer uten glassblåsing! Også denne sommeren vil du få mulighet til å prøve deg som glassblåser og blåse ditt eget glass i Glasshytta.

Barnas storfavoritt, Barnas Bondegård, holder åpent fra 29. juni til 4. august. Hils på de glade dyrene fra Midtre Olimb besøksgård. Ri på hesten og kos med dyrene! Gratis inngang.

Tradisjonen tro arrangeres det gratis sommerkonserter på torget hver lørdag denne sommeren også. Her vil du bli bedre kjent med både kjente og kjære, men også nye og talentfulle artister - felles for de alle er at de har en tilknytning til vår region! Programmet slippes snart, så følg med!

Har du behov for overnatting i forbindelse med ditt besøk? Thorbjørnrud hotell ligger noen minutters gange fra Hadeland Glassverk. Med 82 komfortable rom og kapasitet til å huse opptil 164 gjester, tilbyr Thorbjørnrud hotell en rekke eksklusive fasiliteter og opplevelser. Likevel blir Thorbjørnrud Hotell ofte beskrevet som en ukjent perle.

Bilder: vedlagt. Foto: AS Hadeland Glassverk.

For nærmere informasjon, bilder, intervju og for booking av pressebilletter, vennligst ta kontakt:

Presseansvarlig Tonje Fosshaug, tonje.fosshaug@hadeland-glassverk.no

Telefon 932 29 686